شهر خبر

بازخوانی برنده ۴ سیمرغ فجر سی و یکم در تلویزیون/ طلب ۱۱ تن طلای ایران از شوروی چگونه پربازدید شد؟!


بازخوانی برنده 4 سیمرغ فجر سی و یکم در تلویزیون/ طلب 11 تن طلای ایران از شوروی چگونه پربازدید شد؟!

مستند «از ایده تا اکران» در ادامه روایت ۳۰ سال تاریخ سینمای ایران پس از انقلاب، فیلم سینمایی «استرداد» را بررسی کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مجموعه مستند «از ایده تا اکران» تولید جدید شبکه مستند سیماست که به کارگردانی ناهید دل‌آگاه، روناک جعفری و وحید قاضی میرسعید در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته شده است. این مجموعه به بازخوانی و روایت 30 سال سینمای پس از انقلاب از نگاه مخاطبان پرداخته و ضمن پرداخت به حواشی تولید، اکران و حضور این آثار در جشنواره‌ها و موفقیت‌های آنان را روایت کرده است.

«از ایده تا اکران» در گفت‌و‌گو با هنرمندان و عوامل آثار سینمایی و پرداختن به پشت صحنه این آثار، علاوه بر نمایش گوشه‌ای از زحمات گروه‌های تولید از ایده‌پردازی تا اجرا، دلایل فروش بالا و موفقیت این آثار را نیز موشکافی خواهد کرد.

جدیدترین قسمت از این برنامه روایتی متفاوت از چرایی و چگونگی تولید فیلم «استرداد» به تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری را ارائه کرده است.

فیلم سینمایی «استرداد» با بازی حمید فرخ نژاد، فرهاد قائمیان، پوریا پورسرخ، الیسا کاچر، الکساندر ناوانف، سیاوش چراغی ، صالح میرزآقایی، بهنام تشکر و …  سال 1390 تولید شده و درباره وقایع پس از جنگ جهانی دوم است. داستان در سال 1334 و زمان نخست وزیری زاهدی در ایران را به تصویر می‌کشد، زمانی که انگلیس، آمریکا و روسیه به دلیل استفاده از خط‌ آهن ایران موظف به ارائه خسارت به کشور ما می‌شوند، خسارتی که برای کشور روسیه تعیین می‌شود مقداری طلا و پول است اما….

این فیلم سینمایی برنده 4 سیمرغ بلورین در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین تدوین از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شد.

برنامه «از ایده تا اکران» سراغ عوامل اصلی «استرداد» رفته و در گفت‌و‌گو با محسن علی اکبری تهیه‌کننده، علی غفاری کارگردان، مهدی رضازاده نویسنده و سیاوش چراغی بازیگر فیلم چرایی ساخت و چگونگی پر طرفدار شدن این اثر سینمایی را مورد واکاوی قرار داده است.

فیلم سینمایی «استرداد» به کارگردانی علی غفاری در قسمت جدید مجموعه «از ایده تا اکران» که چهارشنبه 24 شهریور ساعت 22 از شبکه مستند پخش می شود، بازخوانی خواهد شد.

«از ایده تا اکران» چهارشنبه ها ساعت 22 پخش می‌شود و بازپخش آن پنجشنبه ها ساعت 15 خواهد بود.

انتهای پیام/