شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#تیم ملی

ابراهیم تهامی: تازه واردها بازیکنان خوبی هستند

از ترس سکته کردن جرأت تماشای بازی استقلال و الهلال را نداشتم/ می‌دانستم چه اتفاقی می‌افتد

ابراهیم تهامی مهاجم اسبق تیم ملی و استقلال گفت: آنچه مشخص است فرهاد یک مربی حرفه‌ای است و کارش را بر اساس شرایط تیمش دنبال می‌کند.

ابراهیم تهامی
خبرورزشی -

نصیر مقدری؛ ابراهیم تهامی مهاجم سابق تیم ملی که تجربه پوشیدن پیراهن استقلال در جام باشگاههای آسیا را دارد شکست آبی‌پوشان مقابل الهلال را اتفاقی از پیش مشخص شده می‌دانست. به اتفاق گفتگوی خبرورزشی با ابراهیم تهامی را می‌خوانیم.

بازی استقلال مقابل الهلال را چطور دیدید؟

حقیقت ماجرا این است که بازی را به طور مستقیم تماشا نکردم.

چرا؟

چون می‌دانستم قرار است چه اتفاقی برای استقلال رخ دهد. هرچند به عنوان یک ایرانی و کسی که پیراهن استقلال را به تن کرده ام برای پیروزی شاگردان مجیدی دست به دعا شده و از خدا می‌خواستم بچه‌ها با دست پر از میدان خارج شوند. باید پذیرفت الهلال از لحاظ روحی شرایط بهتری برای دیدار با استقلال داشت. الهلال تیمی‌است که به دلیل آماده سازی بهتر و پول‌های کلانی که در اختیار داشته توانسته با بهترین شرایط مقابل استقلال قرار بگیرد اما متاسفانه آبی‌پوشان با مشکلات زیادی در این چند وقت گذشته دست و پنجه نرم کردند و این خود به تنهایی می‌تواند دلیلی برای عدم توفیق شاگردان فرهادمجیدی باشد. به نظرم فرهاد را تنها گذاشتند و او مظلوم واقع شده است. از دست دادن شش هفت بازیکن بی شک در کار هر تیمی‌مشکل ایجاد می‌کند و استقلال نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

نقش مدیریت را در این شکست چه میزان تصور می‌کنید؟

صد در صد. از دست دادن بازیکنان تاثیرگذار فصل گذشته باعث شده است دست فرهاد مجیدی برای این بازی بسته باشد اگرچه در فصل نقل و انتقالات چند بازیکن خوب نیز جذب باشگاه شدند اما این برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا کافی نبوده است. اگر دقت داشته باشید استقلال در اواخر لیگ تمامی تیم‌ها را از پیش رو برداشت و به جز فینال جام حذفی در دیگر دیدارها عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. متاسفانه مدیریت کمکی نکرده و چوب لای چرخ پیشرفت فرهاد مجیدی و باشگاه گذاشته است. بروز چنین مشکلاتی باعث شده بود استقلال از لحاظ روحی آماده این بازی نباشد و در پایان نتیجه همان شد که فکرش را می‌کردم. باور کنید از ترس اینکه سکته نکنم جرات تماشای مستقیم بازی استقلال و الهلال را نداشتم!

از ترس سکته کردن جرأت تماشای بازی استقلال و الهلال را نداشتم/ به همه می گویم فرهاد را تنها رها کردند

به نظرتان دفاع سه نفره برای این دیدار مناسب بود؟

با توجه به اینکه در تمرینات استقلال حاضر نبوده و از کم و کیف قضایا بی اطلاع هستم نمی‌شود تشخیص درستی داد اما آنچه مشخص است فرهاد یک مربی حرفه ای است و کارش را بر اساس شرایط تیمش دنبال می‌کند.

حضور تازه واردها در ترکیب استقلال چطور بود؟

 تازه واردهای استقلال بازیکنان خوبی هستند اما هنوز در تیم جا نیفتاده اما بی شک با شروع لیگ شاهد حضور تاثیرگذار آنان در استقلال خواهیم بود. نکته‌ای که نباید از آن غافل شد متفاوت بودن بازی‌های لیگ قهرمانان با بازی‌های داخلی است. کاش من کنار فرهاد بودم و میتوانستم او را در بحث پوشش‌ها کمک می‌کردم! به اعتقاد من استقلال در پوشش‌ها عملکرد مناسبی نداشته و همین موضوع باعث شد دفاع راست ما روی گل دوم مقصر باشد.

با این شرایط وضعیت استقلال در لیگ برتر فصل آینده را چطور ارزیابی می‌کنید؟

مطمئن هستم استقلال تیم خوبی است و می‌تواند در لیگ درخشش لازم را داشته باشد و معتقدم نباید بازی با الهلال عربستان ملاک قضاوت آبی پوشان باشد. برای موفقیت فرهاد و استقلال دعا می‌کنم چرا که او دو فصل است که در استقلال مظلوم واقع شده است!

ازحضور علیرضا منصوریان صنعت نفت آبادان برایمان بگو...

منصوریان انسانی بسیار باشخصیتی است و برای او در تیم نفت آبادان آرزوی موفقیت دارم.

حتماً از حضور مجاهد خذیراوی در کادر فنی نفت آبادان با خبر هستید.

بله. با شنیدن خبر اضافه شدن مجاهد خذیراوی به کادر فنی نفت آبادان خیلی خوشحال شدم و امیدوارم حضورش در جمع جمع طلایی پوشان مثمرثمر واقع شود.