به گزارش برنا، «محمد امیرزاده» عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، هدف از تشکیل دیوان عدالت اداری را رسیدگی به حقوق شهروندان دانست و خواستار رسیدگی هرچه سریع تر به شکایات مردم در این دیوان شد و در عین حال گفت که معیارهای ارزشیابی برای رفع موانع تولید باید شفاف باشند.

«محمدرضا انصاری» عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، خواستار رسیدگی سریع به عدم رعایت قانون از سوی بانک‌ها شد و گفت: احکام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور لازم‌الاجراست و بانک ها موظف به رعایت این احکام هستند. «علی اصغر جمعه‌ای»

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان ضمن تقدیر از پیگیری‌های رئیس قوه قضاییه در زمینه رسیدگی به موضوعات و چالش‌های مربوط به کارشناسی در پرونده‌ها، گفت: اتاق بازرگانی دارای تشکل‌های کارشناسی حرفه‌ای است و این آمادگی وجود دارد که بدون دریافت هیچ وجهی، به قضات کشور مشاوره ارائه دهد.

«محمود تولایی» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان با اشاره به اعمال تغییرات در قانون دادرسی مالیاتی که از دی ماه اجرایی خواهد شد، از آمادگی اتاق بازرگانی برای کمک به قوه قضاییه در اجرای این قانون خبر داد.

 

«مصطفی نقی پورفر» دبیر انجمن فینتک با اشاره به موضوع اقتصاد دیجیتال گفت: فرصت‌های بسیار زیادی در موضوع اقتصاد دیجیتال وجود دارد و همانطور که کشورهای مختلف از ظرفیت‌های این حوزه استفاده می‌کنند، ما نیز باید گام‌های بلندی در این زمینه برداریم.

 

«محمد مرتضوی» رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران، کاهش نرخ سرمایه گذاری در کشور را بزرگترین مشکل اقتصادی کشور عنوان کرد و خواستار طراحی سازوکاری برای کاهش بوروکراسی اداری در زمینه راه اندازی سرمایه گذاری‌ها شد؛ ما خواستار آن هستیم که سازوکاری تعیین شود تا هیچ هزینه‎ای بر فعالیت‌های تولیدی تا قبل از راه اندازی اقدامات تولیدی شامل نشود.

 

«حسن سلیمانی» معاون حقوقی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز با بیان اینکه بخش خصوصی در دستگاه‌های تصمیم‌گیر حامی یا نماینده ندارد، خواستار استفاده از نمایندگان و کارشناسان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در دستگاه‌های تصمیم‌گیر کشور در حوزه اقتصادی شد.