شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تولید نفت#اوپک

آخرین آمار از تولید نفت اوپک

سازمان اوپک در گزارش ماه سپتامبر خود اعلام کرد که کشورهای عضو در اوت ۲۰۲۱ تولید نفت خود را به میزان ۰.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش دادند و به ۲۶.۷۶ میلیون بشکه در روز رساندند.

در عین حال، شرایط توافق ائتلاف اوپک برای کاهش تولید نفت در ماه اوت توسط کشورهای عضو ۱۲۱ درصد در مقابل ۱۱۵ درصد در ماه قبل از آن محقق شد.

بر اساس این گزارش، در ماه اوت تولید نفت عربستان سعودی (بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک) به ۹.۵ میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به ماه ژوئیه تقریباً ۷۰ هزار بشکه در روز افزایش نشان می‌دهد.

کشورهای ائتلاف اوپک پلاس از ماه مه تولید خود را افزایش داده اند. عراق در ماه اوت با افزایش ۹۰ هزار بشکه‌ای تولید خود را به ۴.۱ میلیون بشکه در روز رساند.

امارات متحده عربی نیز ۵۵ هزار بشکه تولید خود را افزایش داد و به ۲.۸ میلیون بشکه در روز رساند و آنگولا نیز با افزایش ۴۳ هزار بشکه‌ای به ۱.۱ میلیون بشکه در روز رساند.

تولید نفت در ماه اوت در نیجریه نیز ۱۱۴ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۱.۲۷ میلیون بشکه در روز رسید و در کنگو نیز با کاهش ۱۴ هزار بشکه ای، تولید نفت این کشور به ۲۴۹ هزار بشکه در روز رسید.

توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت شامل ۱۰ کشور از ۱۳ کشور عضو اوپک می‌شود چرا که ایران، لیبی و ونزوئلا از این محدودیت‌ها معاف هستند.

در ماه اوت، تولید کشورهای عضو این توافق بالغ بر ۲۲.۵۹ میلیون بشکه در روز در مقابل ۲۳.۲۸۶ میلیون بشکه در روز اعلام شده در شرایط توافق بود. در مجموع، در ماه اوت، ۱۰ کشور عضو اوپک موفق شدند ۴.۱ میلیون بشکه در روز را به جای ۳.۳۹۷ میلیون بشکه در روز از بازار خارج کنند. بنابراین، شرایط معامله به میزان ۱۲۱ درصد محقق شد.

طبق قوانین فعلی، کشورهای اوپک تولید نفت خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌دهند. این برنامه تا اکتبر به قوت خود باقی است. تصمیم برای ماه نوامبر در نشست وزیران در تاریخ ۴ اکتبر گرفته می‌شود.

 

منبع: تسنیم