شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مهاجران#فلسطین

برخورد تبعیض آمیز اسرائیل با مهاجران سودانی‌ تبار


برخورد تبعیض آمیز اسرائیل با مهاجران سودانی‌ تبار

یهودیان سودانی تبار که در سرزمین فلسطین اشغالی بسر می‌برند، معتقدند صهیونیست‌ها آنگونه نیستند که حامیان عادی سازی روابط با تل آویو درباره آنها ادعای می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سودانی « جنبش سیاسی » چاپ خارطوم، جوانان سودانی تبار که به سرزمین‌ اشغالی فلسطین مهاجرت کرده‌اند، هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کردند.

این جوانان که در تل آویو ساکن هستند،  از دولت انتقالی خارطوم خواستند، به  روابط خود با رژیم صهیونیستی پایان دهد و تصمیم‌گیری درباره عادی سازی روابط با تل آویو  را به دولت منتخب آینده سودان واگذار کند.

این یهودیان سودانی تبار با اشاره به شرایط بسیار بد زندگی مهاجران آفریقایی در اردوگاه‌های رژیم صهیونیستی گفتند:  رفتار اسرائیلی‌ها هیچ ربطی با آنچه که در رسانه‌ها درباره جوامع صهیونیستی تبلیغ می‌شود، ندارد.

یک پزشک سودانی به خبرنگار این روزنامه گفت: وضعیت مهاجران آفریقایی در اسرائیل اصلا خوب نیست و با آنان برخورد نژادپرستانه به ویژه در اماکن عمومی می‌شود البته این برخوردها بیشتر توسط صهیونیست‌های تندرو صورت می‌گیرد.

به گفته دبیر اجتماعی یکی از انجمن‌های سودانی، صهیونیست‌ها از مهاجران آفریقایی بهره‌کشی می‌کنند و آنان را به کارهای سخت و طاقت فرسا می‌گمارند و دستمزد ناچیزی به آنها پرداخت می‌کنند.

 سودان و رژیم صهیونیستی در آبان ماه سال گذشته  با میانجیگری آمریکا اقدام به عادی سازی روابط کردند. این اقدام دولت خارطوم با مخالفت گسترده مردم سودان و احزاب سیاسی این کشور روبرو شد اما نظام حاکم بر سودان  توجهی به این مخالفت‌ها نکرد و گام‌های بعدی را در مسیر عادی سازی روابط با تل آویو برداشت.

انتهای پیام/