شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تولید نفت#اوپک

اوپک تولید نفت خود را در ماه اوت افزایش داد


اوپک تولید نفت خود را در ماه اوت افزایش داد

سازمان اوپک در گزارش ماه سپتامبر خود اعلام کرد که کشورهای عضو در اوت ۲۰۲۱ تولید نفت خود را افزایش دادند و به ۲۶.۷۶ میلیون بشکه در روز رساندند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، سازمان اوپک در گزارش ماه سپتامبر خود اعلام کرد که کشورهای عضو در اوت 2021 تولید نفت خود را به میزان 0.15 میلیون بشکه در روز افزایش دادند و به 26.76 میلیون بشکه در روز رساندند.

در عین حال، شرایط توافق ائتلاف اوپک برای کاهش تولید نفت در ماه اوت توسط کشورهای عضو 121 درصد در مقابل 115 درصد در ماه قبل از آن محقق شد.

بر اساس این گزارش، در ماه اوت تولید نفت عربستان سعودی (بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک) به 9.5 میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به ماه ژوئیه تقریباً 70 هزار بشکه در روز افزایش نشان می‌دهد.

کشورهای ائتلاف اوپک پلاس از ماه مه تولید خود را افزایش داده اند. عراق در ماه اوت با افزایش 90 هزار بشکه‌ای تولید خود را به 4.1 میلیون بشکه در روز رساند.

امارات متحده عربی نیز 55 هزار بشکه تولید خود را افزایش داد و به 2.8 میلیون بشکه در روز رساند و آنگولا نیز با افزایش 43 هزار بشکه‌ای به 1.1 میلیون بشکه در روز رساند.

تولید نفت در ماه اوت در نیجریه نیز 114 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به 1.27 میلیون بشکه در روز رسید و در کنگو نیز با کاهش 14 هزار بشکه ای، تولید نفت این کشور به 249 هزار بشکه در روز رسید.

توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت شامل 10 کشور از 13 کشور عضو اوپک می‌شود چرا که ایران، لیبی و ونزوئلا از این محدودیت‌ها معاف هستند.

در ماه اوت، تولید کشورهای عضو این توافق بالغ بر 22.59 میلیون بشکه در روز در مقابل 23.286 میلیون بشکه در روز اعلام شده در شرایط توافق بود. در مجموع، در ماه اوت، 10 کشور عضو اوپک موفق شدند 4.1 میلیون بشکه در روز را به جای 3.397 میلیون بشکه در روز از بازار خارج کنند. بنابراین، شرایط معامله به میزان 121 درصد محقق شد.

طبق قوانین فعلی، کشورهای اوپک تولید نفت خود را 400 هزار بشکه در روز افزایش می‌دهند. این برنامه تا اکتبر به قوت خود باقی است. تصمیم برای ماه نوامبر در نشست وزیران در تاریخ 4 اکتبر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/