شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#آلمان

مرکل برای نجات حزبش وارد گود مبارزات انتخاباتی آلمان می‌شود


مرکل برای نجات حزبش وارد گود مبارزات انتخاباتی آلمان می‌شود

صدر اعظم آلمان در حالی که کمتر از دو هفته تا انتخابات پارلمانی آلمان زمان باقی مانده و بر اساس نظرسنجی‌ها نامزد صدر اعظمی از حزبش شرایط خوبی ندارد می‌خواهد به میدان آمده و برای نجات او تلاش کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که کمتر از دو هفته تا انتخابات پارلمانی در آلمان زمان باقی مانده است و آرمین لاشت، نامزد صدر اعظمی از حزب مرکل بر اساس نظرسنجی ها شرایط خوبی ندارد، حالا آنگلا مرکل می خواهد وارد عمل شود و با برگزاری چندین تور انتخاباتی مشترک وی را نجات دهد و به پیروزی او کمک کند.

آنگلا مرکل، صدراعظم در حال خروج از قدرت در آخرین جلسه پارلمان آلمان که هفته گذشته و پیش از انتخابات 26 سپتامبر برگزار شد هم تصویری درخشان از سابقه دولتش ترسیم کرد تا به این ترتیب از نامزد حزب خود حمایت کند.

خانم مرکل در روز هفتم سپتامبر در سخنرانی خود همچنین نسبت به احتمال تشکیل دولت چپگرای آینده هشدار داد.

وی البته اعلام کرد که برای او فرقی نمی کند که چه کسی بر این کشور حکومت کند، اما در عین حال گفت: بهترین راه برای کشور ما یک دولت به رهبری احزاب متحد مسیحی و "آرمین لاشت" به عنوان صدر اعظم این کشور است.

مرکل همچنین گفت: چنین دولتی ثبات، اطمینان، اعتدال و میانه روی را تضمین خواهد کرد و دقیقا همان چیزی است که آلمان به آن نیاز دارد.

خانم مرکل به نمایندگان مجلس گفت که انتخابات ماه سپتامبر، یک انتخابات تعیین کننده برای آلمان است.

در آغاز مبارزات انتخاباتی اتحادیه احزاب متحد مسیحی در برلین هم "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان "آرمین لاشت"، نامزد صدراعظمی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی را مورد حمایت قرار داده و اعلام کرده بود که حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی باید مشترکاً برای روی کار آمدن دولت دیگری به‌رهبری این اتحادیه با آرمین لاشت به‌عنوان صدراعظم آینده مبارزه کنند.

,وی در سخنانی اعلام کرد که احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی باید مشترکاً در این راستا مبارزه کنند که همچنین بعد از پایان دوران حکومت وی سال‌های دیگری هم دولت آلمان به‌رهبری این اتحادیه روی کار آید.

وی این شعار را اعلام کرد: "همراه با آرمین لاشت به‌عنوان صدراعظم آینده جمهوری فدرال آلمان".

مرکل تأکید کرد که لاشت را از دوران فعالیت در پارلمان آلمان از سال‌های 1994 تا 1998 می‌شناسد.

حالا در آستانه انتخابات پارلمانی هم آرمین لاشت می تواند روی کمک "آنگلا مرکل" به عنوان هم حزبی اش حساب باز کند. "لاشت" و "مرکل" قرار است چندین میتینگ انتخاباتی مشترک را برگزار کنند و مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی هم در ایالت بایرن به تیم آن ها خواهد پیوست.

آرمین لاشت اعلام کرده که در آخرین مرحله از مبارزات انتخاباتی خود چندین حضور مشترک با آنگلا مرکل، صدر اعظم فعلی آلمان خواهد داشت.

به نوشته "ان تی وی" آلمان لاشت تاکید کرد که صدر اعظم در مبارزات انتخاباتی مداخله می کند و این سیگنال خوبی است.

کمتر از دو هفته مانده تا انتخابات پارلمانی آلمان، نامزدهای صدراعظمی در یک مناظره تلویزیونی با هم بحث و تبادل نظر کردند و نتایج نظرسنجی از بین مخاطبان نشان داد که نامزد حزب سوسیال دموکرات پیروز این مناظره بوده است.

انتخابات پارلمانی آلمان در تاریخ 26 سپتامبر (4 مهرماه) برگزار می شود.

با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدراعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

رهبران و مسئولان اتحادیه احزاب متحد مسیحی رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

مقامات حزب سبز آلمان هم به اتفاق آراء، "آنالنا بائربوک" را به عنوان نامزد صدراعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

«اولاف شولتز» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/