شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#روسیه#ایالات متحده

المیادین خبر داد؛

تماس‌های واشنگتن و مسکو درباره وضعیت سوریه/ خروج نیروهای آمریکایی

تماس‌های واشنگتن و مسکو درباره وضعیت سوریه/ خروج نیروهای آمریکایی

یک شبکه عرب زبان از تماس های آمریکا و روسیه در خصوص سوریه و بررسی مسأله خروج ایالات متحده آمریکا از این کشور، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین اعلام کرد که همزمان با سفر «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به روسیه، برنامه‌ریزی مسکو و دمشق برای آزادسازی اراضی تحت اشغال گروه‌های تروریستی پیش می‌رود.

بر اساس این گزارش، المیادین همچنین خبر داد که تماس‌هایی میان آمریکا و روسیه در ارتباط با وضعیت سوریه برقرار شده است. برآوردهایی وجود دارد که نشان می‌دهد که واشنگتن با مسکو مسأله خروج آمریکا از سوریه را مورد بررسی قرار داده است.

این مطلب درحالی منتشر شده است که اخیراً ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین میزبان بشار اسد همتای سوری خود بود که در سفری از پیش اعلام نشده به مسکو رفت.

در جریان این دیدار، پوتین به همتای سوری گفت: بیش از هر چیز مایل هستم تولد شما را تبریک بگویم و البته نتیجه بسیار خوبی که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر کسب کردید. این نتایج نشان می‌دهد که به رغم همه مشکلات و تراژدی‌هایی که طی سال‌های گذشته وجود داشته است؛ مردم به شما اعتماد دارند و همچنان روند احیا و بازگشت به زندگی عادی را به حضور شما پیوند می‌دهند.

پوتین در ادامه این گفتگو افزود: از نظر من مشکل اصلی این است که نیروهای مسلح خارجی بدون کسب تکلیف از سازمان ملل همچنان در بخش‌هایی از سوریه حضور دارند که این اقدام در تعارض آشکار با قوانین بین الملل است و مانع از آن می‌شود که شما بهترین تلاش خود را در راستای اتحاد کشور و سازندگی آن انجام دهید.