شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#سیاه

آغاز مانور مشترک اوکراین و ناتو برای مقابله با جنگ‌های ترکیبی


آغاز مانور مشترک اوکراین و ناتو برای مقابله با جنگ‌های ترکیبی

نخستین مانور مشترک فرماندهی-ستادی اوکراین و ناتو با هدف هماهنگی اقدامات به منظور تأمین امنیت زیرساختارهای حیاتی این کشور برای مقابله با تهدیدات سایبری و حملات ترکیبی در منطقه دریای سیاه آغاز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین اعلام کرده است که مانورهای مشترک فرماندهی-ستادی اوکراین و ناتو تحت عنوان "مقاومت نابودنشدنی" در بندر اودسا (در جنوب این کشور) آغاز شده که هدف از آن دفاع از زیرساختارهای مهم و حیانی اوکراین در منطقه دریای سیاه است.

این نخستین تمرینات مشترک اوکراین و ناتو از این قبیل است که با هدف اجرای تصمیمات وزیران امور خارجه کشورهای عضو ناتو انجام شده و بخشی از مجموعه اقدامات حمایتی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از اوکراین بشمار می‌رود.

طبق این اطلاعات، در جریان این مانور ستادی-عملیاتی کارشناسان کشورهای غربی به منظور آموزش نیروهای متخصص اوکراینی برای مقابله با جنگ‌های ترکیبی و سایبری در آن مشارکت دارند و هدف از آن تأمین امنیت زیرساختارهای مهم و حیاتی اوکراین در منطقه دریای سیاه است.  

مانورهای مشترک "مقاومت نابودنشدنی" از سوی دولت اوکراین و با مشارکت مرکز تبادل اطلاعات در زمینه امنیت انرژی ناتو و با حمایت مدرسه عالی دریایی آمریکا برگزار می‌شود.

شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین یادآور شد که هدف از این مانور توسعه پایداری سیستم‌های نهادهای دولتی اوکراین در عرصه مقابله با تهدیدات سایبری و حملات ترکیبی و نشان دادن واکنش مناسب به وضعیت‌های بحرانی با تقویت هماهنگی و همکاری‌های بین وزارت‌خانه‌ای و هکاری‌های بین بخش‌های نظامی و مدنی در جهت تأمین امنیت زیرساختارهای حیاتی کشور است.  

انتهای پیام/