شهر خبر

وزارت بهداشت فلسطین در غزه:

صهیونیست‌ها ۵۰ هزار واکسن فاسد کرونا به فلسطینیان تحویل داده اند

صهیونیست‌ها ۵۰ هزار واکسن فاسد کرونا به فلسطینیان تحویل داده اند

وزارت بهداشت فلسطین در نوارغزه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ۵۰ هزار دز واکسن فاسد کرونا را تحویل فلسطینیان داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب ۴۸، وزارت بهداشت فلسطین در نوارغزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ۵۰ هزار دز واکسن کرونا «اسپوتنیک لایت» را که فاسد شده بودند، تحویل فلسطینیان داده است.

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در غزه آمده است: روز پنجشنبه گذشته ۵۰ هزار دز واکسن اسپوتنیک لایت از انبارهای وزارت بهداشت رام الله از راه گذرگاه «کرم ابوسالم» که تحت کنترل رژیم صهیونیستی قرار دارد، وارد نوارغزه شد.

در این بیانیه آمده است: واکسن‌های کرونا به منظور تأیید ایمنی و مطمئن شدن از کیفیت مورد بررسی قرار گرفتند که پس از بررسی‌ها مشخص شد این محموله آسیب دیده است و قابل مصرف نیست، چرا که تاریخ مصرف آن‌ها به اتمام رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه در ادامه افزود: از آنجا که طی اقداماتی سخت‌گیرانه واکسن‌ها مورد آزمایش و بررسی قرار می‌گیرند تصمیم گرفته شد که تمام این ۵۰ هزار دز از بین برده شود.

این وزارتخانه همچنین رژیم صهیونیستی را مسئول فاسد شدن واکسن‌های کرونا دانست و اعلام کرد که این رژیم مانع از رسیدن واکسن‌ها در زمان مورد نیاز شد و آنها را برای ساعات طولانی در شرایط نامناسب حمل و نقل رها کرده است؛ اقدامی که منجر به خراب شدن واکسن‌ها شده است.