شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق

نماینده پارلمان عراق:

ناظران بین المللی حق دخالت در انتخابات پارلمانی عراق را ندارند

ناظران بین المللی حق دخالت در انتخابات پارلمانی عراق را ندارند

یک نماینده پارلمان عراق با اشاره به حضور ۵۰۰ ناظر بین المللی در این کشور به منظور نظارت بر انتخابات پارلمانی زودهنگام، گفت: این ناظران حق دخالت در انتخابات پارلمانی را ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «محمد کریم» نماینده پارلمان عراق در سخنانی به حضور ناظران بین المللی در این کشور برای نظارت بر انتخابات پارلمانی زودهنگام واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: ناظران بین المللی تنها باید به وظیفه خود که همان نظارت است، عمل کنند. آنها حق دخالت در انتخابات و امور داخلی عراق را ندارند. ناظران باید به این مسأله توجه داشته باشند.

پیش‌تر دولت عراق اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خردادماه) برگزار می‌شود. با این حال، مقامات عراقی موعد تعیین شده برای برگزاری انتخابات را به تعویق انداخته و آن را به روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) موکول کردند.

هر چند که اخبار ضد و نقیضی پیرامون احتمال تعویق مجدد زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق شنیده می‌شود اما تاکنون هیچ‌گونه خبر رسمی پیرامون این مسأله شنیده نشده است. افزایش گمانه‌زنی‌ها پیرامون تعویق قریب‌الوقوع زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق واکنش‌های زیادی را در صحنه سیاسی این کشور به دنبال داشته است.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی عراق به این مسأله واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی زیر بار تعویق زمان برگزاری انتخابات نخواهند رفت. در همین راستا، شیخ عبد الامیر التعیبان، نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: هرگونه به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق به مثابه کودتا علیه اراده مردمی در این کشور است.