شهر خبر

در حادثه ای مشکوک؛

شاهد پرونده فساد مالی نتانیاهو، در حادثه سقوط هواپیما کشته شد

شاهد پرونده فساد مالی نتانیاهو، در حادثه سقوط هواپیما کشته شد

یکی از دو صهیونیست کشته شده در حادثه سقوط هواپیما در یونان، شاهد پرونده فساد مالی نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ینت نیوز، گزارش ها حاکی از آن است که دو صهیونیست کشته شده در حادثه سقوط هواپیما در یونان که روز دوشنبه رخ داد؛ «هاییم گارون» (Haim Garon) و همسرش بوده اند.

گارون معاون اسبق وزارت ارتباطات رژیم صهیونیستی بود حال آنکه وی یکی از شاهدان پرونده فساد مالی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق این رژیم هم محسوب می شد.

در یکی از چندین پرونده فساد مالی نتانیاهو، او متهم به ارائه تسهیلات مالی به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت مخابراتی «بِزِک» است تا به این ترتیب، پایگاه خبری «والا» وابسته به این سرمایه‌دار صهیونیست، از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد. شهادت گارون هم در رابطه با همین پرونده بود.

این سانحه ناگهانی که به دلیل هویت قربانی تا حدی مشکوک است، در حالی رخ داد که محاکمه نتانیاهو که با اتهاماتی از قبیل رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی رو به رو است، پس از سه ماه به تعویق افتادن، از دیروز دوشنبه مجدداً آغاز شد.

علیرغم تأخیر روی داده در محاکمه وی، این پرونده دلیل اصلی تشکیل ائتلاف کنونی و کابینه جدید رژیم صهیونیستی است که باعث کنار زدن نتانیاهو از قدرت شد.

گفته می‌شود که علت اصلی به تعویق افتادن روند محاکمه نتانیاهو اختلافات بین دادستان و وکلای مدافع بر سر شواهد جدیدی بود که در تلفن همراه اولین شاهد پرونده، «ایلان یشوآ» مدیرعامل سابق «والا»، ظاهر شد.