۸ محور مذاکره ذوالفقاری با الکاظمی درباره مراسم اربعین

 در دیدار ذوالفقاری معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر عراق که در جریان سفر الکاظمی به تهران، روی داد، موضوعات مهم مرتبط با مراسم پیاده روی اربعین حسینی مورد تبادل نظر طرفین و پیگیری از سوی طرف ایرانی، قرار گرفت.

حسین ذوالفقاری در این دیدار، امکان صدور مجوز برای انتقال نیازمندی های موکب داران ایرانی از طریق مرزهای زمینی، امکان کاپوتاژ خودروهای امداد و نجات هلال احمر و حذف تست PCR در زمان صدور روادید و جایگزینی آن با ارائه تست منفی PCR در هنگام ورود به فرودگاه های ایران برای سفر به عراق را مورد تأکید و پیگیری قرار داد.

قطعی و نهایی کردن سهمیه زائرین ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین و راه های کاهش هزینه سفر، از دیگر محورهای مورد تأکید در این دیدار بود که مورد توجه قرار گرفت.

۸ محور مذاکره ذوالفقاری با الکاظمی درباره مراسم اربعین

ذوالفقاری در این دیدار، با اشاره به اهمیت زائدالوصف هماهنگی طرفین در اجرای مقررات بهداشتی، تعیین و اعلام پروتکل های بهداشتی مشترک بین دو کشور را خواستار شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی ایران در دیدار  با نخست وزیر عراق، همچنین همکاری بیشتر طرف عراقی برای فعالیت شرکت های هواپیمائی ایرانی در ایام اربعین را مطرح و پیگیری کرد.

در این دیدار، نهایتاً مقرر گردید نمایندگان ستاد مرکزی اربعین با دفتر نخست وزیری عراق، ظرف ۲۴ ساعت آینده همه موارد را مشخص و پس از هماهنگی، اجرایی نمایند.