به گزارش برنا، رضا جباری در گفت‌وگو با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس درباره ارزیابی خود از شرایط سرخ‌پوشان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس در این مسیر مشکل خاصی ندارد. 5 سال است، قهرمان می‌شود و این روح در کالبد تیم وجود دارد. از 5 سال قبل یک ساختار و فلسفه‌ای توسط برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس شکل گرفت. از سوی دیگر هواداران پرسپولیس یک فرهنگ هواداری خاص خود و پرسپولیس را شکل داده‌اند. این دو عامل در کنار هم نقش اساسی در ادامه روند قهرمانی خواهد داشت. وقتی یحیی آمد هم خیلی خوب کار کرد و حتی به نظر من از جهاتی نمره بهتری نسبت به برانکو و کالدرون گرفت. در نهایت به همان صحبت‌های یحیی گل‌محمدی و حمید مطهری می‌رسیم که می‌گویند این بازیکنان ذاتا روح برنده دارند.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: الان برای شروع لیگ قهرمانان دو مشکل وجود دارد. یکی اینکه تیم مدت زیادی از شرایط مسابقه به دور بوده است و دیگر اینکه، بازیکنان تازه وارد داریم و آنها در شرایط مسابقه رسمی کنار بچه‌های دیگر قرار نگرفته‌اند. من شناختی نسبت به استقلال تاجیکستان ندارم ولی فکر می‌کنم پرسپولیس حتی با وجود این مشکلات، توان لازم برای موفقیت را دارد و این حرف را حتی اگر جلوی الهلال هم بازی داشتیم، می‌گفتم.

جباری در ادامه تصریح کرد: در مورد لیگ برتر به نظر من پرسپولیس ابزار لازم برای دبل هت تریک در قهرمانی را دارد. از داخل زمین تا روی نیمکت ذخیره و مربیان، نفراتی با شایستگی بالا حضور دارند. البته باید حواسمان به حفظ آن فرهنگ هواداری باشد. فوتبال رو ندارد و ممکن است باختی داشته باشیم یا در هفته‌های ابتدایی مثل خیلی سال‌های دیگر در صدر نباشیم. در آن شرایط مهم است که با تیم چگونه برخورد کنیم.

سرمربی تیم نوجوانان پرسپولیس در ادامه درباره شرایط تیم خود برای شروع فصل گفت: هنوز که به طور دقیق معلوم نیست بازی‌ها چه زمانی شروع شود. شفاهی شنیده‌ایم که نیمه مهر ماه این اتفاق می‌افتد ولی هنوز قطعی نیست. تیم‌های پایه هم نسبت به سال‌های قبل شرایط خیلی بهتری دارند. من چهار سال است این جا هستم. در سال‌های قبل برای لباس و کفش و توپ و تغذیه بچه‌ها مشکل داشتیم. بدیهی‌ترین ملزومات هم فراهم نبود. چون اینها را دیده‌ایم حالا که این وسایل فراهم است، برای ما عالی به نظر می‌رسد. مدیران جوان از جمله محسن خلیلی فضا را تغییر داده‌اند. البته مشکلات مالی هنوز وجود دارد که امیدواریم برطرف شود. این هم از مشکلات اساسی در تمام این سال‌ها بوده است. قطعا با حل این مسائل در سال‌های آینده خبرهای خیلی خوبی از آکادمی فوتبال پرسپولیس منتشر خواهد شد.

او ادامه داد: چون پرسپولیس در سال‌های گذشته، همیشه مشکل تامین مسائل اولیه و تنگناهای مالی را داشته است، بعضی بازیکنان نخبه به سمت تیم‌های پایه پرسپولیس نمی‌آیند و این در حالی است که هواداران از تیم‌های پایه پرسپولیس قهرمانی می‌خواهند. بسیاری از آنها به خود من پیام می‌دهند و البته از مشکلات خبر ندارند. هر چند هدف از فعالیت فوتبال پایه نه قهرمانی که استعدادیابی و پرورش بازیکن است و این طور نیست که بسیاری آکادمی‌های بزرگ باشگاه‌های سرشناس، هر سال در مسابقات خودشان قهرمان شوند. البته ما می‌توانیم در این مسیر حرکت کنیم ولی ابتدا باید بستر آن را به مرور زمان فراهم کنیم.

جباری درباره اینکه وقتی به خاطر شرایط سال‌های گذشته، بازیکنان نخبه جذب تیم‌های دیگری می‌شوند، چگونه ممکن است در سال‌های آینده خروجی خوبی از آکادمی ببینیم، توضیح داد: یکی از کارهای آکادمی فوتبال و مربی پایه تبدیل کردن بازیکنان معمولی و آموزش ندیده به بازیکنان نخبه است. این کار در حال انجام است. در سال‌های گذشته هم انجام شده ولی مشکل دیگری که امیدواریم با حضور مدیران فعلی و روند تغییرات اتفاق بیفتد، ایجاد یک ساختار و سازمانی است که باشگاه یا در تیم خود از این بازیکنان استفاده کند یا از طریق آنها به درآمد برسد، نه این که دیگران نفع کاری که ما برای پرسپولیس انجام می‌دهیم را ببرند.