شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیسه مجلس#هیئت رئیسه مجلس

جزئیات طرح تفحص از نحوه تخصیص سهمیه جذب دانشجویان پزشکی


جزئیات طرح تفحص از نحوه تخصیص سهمیه جذب دانشجویان پزشکی

عضو هیئت رئیسه مجلس از کلید خوردن طرح تفحص از نحوه تخصیص سهمیه جذب دانشجویان پزشکی و دستیاران تخصصی پزشکی و کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی در مجلس خبر داد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از طرح تحقیق و تفحص در خصوص نحوه تخصیص سهمیه جذب دانشجویان پزشکی و دستیاران تخصصی پزشکی و کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی شهرها و شهرستان‌ها خبر داد و گفت:این طرح جهت سپری شدن مراحل قانونی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

عنوان و شرح تحقیق و تفحص: تقاضای تحقیق و تفحص در خصوص نحوه تخصیص سهمیه جذب دانشجویان پزشکی و دستیاران تخصصی پزشکی و کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی شهرها و شهرستان‌ها

یکی از معضلات بخش سلامت در روستاها، شهرها و شهرستان‌های کوچک کمبود پزشک عمومی و به ویژه کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی می‌باشد با وجود این کمبود پزشک و شلوغ بیماری‌های متعدد از جمله بیماری کرونا ویروس و کاهش قدرت اقتصادی مردم، شاهد هستیم سهمیه جذب دانشجویان پزشکی به ویژه اینکه سهمیه دانشجویان دستیاری تخصصی نسبت به سال‌های قبل کاهش می‌یابد.

این مسئله شبهه تعارض منافع را در جامعه تقویت نموده است و این مسئله منجر به ناامیدی جوانان مستعد و باسواد کشور گردیده و مانع از رشد و بالندگی زندگی کشور در حوزه پزشکی می‌شود لذا، لازم است در خصوص علل کاهش سهمیه جذب دانشجویان پزشکی و تخصصی پزشکی بررسی‌هایی به دلیل نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی به عمل آید تا در صورت بروز تخلف یا انحراف یا نقص در قوانین و مقررات اقدامات قانونی لازم انجام شود.

بنابراین یکی از ابزارهای نظارتی که به شفاف‌سازی علل کاهش سهمیه جذب دانشجویان پزشکی و کمبود پزشک متخصص می‌تواند مورد استفاده مجلس قرار گیرد، ابزار تحقیق و تفحص است لذا تقاضای تحقیق و تفحص در این خصوص تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

نماینده درخواست‌کننده: حسینعلی حاجی دلیگانی حوزه انتخابیه: شاهین شهر و میمه و برخوار

موضوع اصلی تحقیق و تفحص: محور اصلی؛ بررسی علل کاهش سهمیه جذب دانشجویان رشته پزشکی عمومی و دستیاران پزشکی تخصصی در سالهای اخیر و کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی شهرها و شهرستان‌ها چیست؟ و چه تخلفات قانونی در این خصوص رخ داده است؟

اسامی امضاکنندگان طرح تفحص از نحوه تخصیص سهمیه جذب دانشجویان پزشکی به این شرح است:

حسینعلی حاجی‌دلیگانی-الهام آزاد- ابوالفضل ابوترابی_ محمدرضا احمدی- احسان ارکانی- علی‌اکبر بسطامی- نصرالله پژمان‌فر- مجتبی توانگر -فتح‌الله توسلی- انور حبیب‌زاده بوکانی -کمال حسین‌پور- اسماعیل حسین زهی -حسین حق وردی- علیرضا سلیمی-اصغر سلیمی- محمدرضا صباغیان بافقی-علی‌اکبر علیزاده برمی- احمد حسین فلاحی همدان -جعفر قادری- بهروز محبی نجم آبادی- جلال محمودزاده- سید موسی موسوی- سید محمد مولوی حسین‌میرزایی -سید جلیل میرمحمدی میبدی- روح‌الله نجابت- فاطمه رحمانی- یعقوب رضازاده- قاسم ساعدی- کیومرث سرمدی واله- مجید نصیرایی- جواد نیک بین- حسن همتی- محمد وحیدی

انتهای پیام/