شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لرستان#سیاه#بروز

آمار مرگ با قارچ سیاه در لرستان اعلام شد

موکورمایکوزیس که قبلاً با نام زیگومیکوزیس و گاهی قارچ سیاه نیز نامیده می‌شد، یک عفونت قارچی جدی است که عموماً در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری داشته و توان مبارزه کمتری با عفونت دارند بروز می‌کند.

آمار مرگ با قارچ سیاه در لرستان اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، دکتر آزاد بخت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ؛اظهارکرد: امسال در لرستان دو نفر به قارچ سیاه مبتلا و هر دو نفر فوت کردند.

او افزود: بعد از بر سر زبان افتادن بیماری قارچ سیاه دو نفر در لرستان به این بیماری مبتلا و هر دو بیمار متاسفانه فوت کردند.

گفتنی است؛موکورمایکوزیس که قبلاً با نام زیگومیکوزیس و گاهی قارچ سیاه نیز نامیده می‌شد، یک عفونت قارچی جدی است که عموماً در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری داشته و توان مبارزه کمتری با عفونت دارند بروز می‌کند؛ نشانه‌ها به بخشی از بدن آلوده شده بستگی دارد.این ماده معمولاً سینوسها و مغز را آلوده کرده و منجر به آبریزش بینی، تورم و درد یک طرفه صورت، سردرد، تب و بافت‌مردگی می‌شود. انواع دیگر بیماری ممکن است ریه‌ها، معده و روده‌ها و پوست را آلوده کند.

این بیماری به‌طور کلی با تنفس، خوردن غذای آلوده یا قرار گرفتن هاگ‌هایی از نوع سنجاقی در یک زخم باز گسترش می‌یابد.این قارچ‌ها به‌طور مکرر در تجزیه مواد آلی مانند میوه و سبزیجات پوسیده، برگ و کود حیوانی وجود دارند، اما معمولاً افراد را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند و بین افراد منتقل نمی‌شود.عوامل بیماری‌زا شامل ابتلا به دیابت، لنفوم، پیوند اعضا، ایدز و کورتیکواستروئید یا مصرف داروی‌های سرکوب‌کننده سیستم ایمنی طولانی مدت است.تشخیص توسط بیوپسی و بافت‌برداری انجام می‌شود و با استفاده از تصویربرداری می‌توان میزان بیماری را تعیین کرد.