شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#پاکستان

قدردانی پاکستان از حمایت‌های همیشگی ایران

کدخبر: 440342
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور پاکستان از حمایت‌های همیشگی ایران از این کشور قدردانی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از جیونیوز، «عارف علوی»، رئیس جمهور پاکستان در سخنانی از حمایت همیشگی ایران از کشورش بویژه در مسائل منطقه‌ای و بین المللی قدردانی کرد.

«عارف علوی» که به مناسبت چهارمین سال حاکمیت حزب تحریک انصاف در نشست مشترک مجالس ملی و سنای پارلمان ملی پاکستان سخنرانی می‌کرد، درباره ایران گفت: ایران در کنار ترکیه، جمهوری آذربایجان و چین، کشورهای برادر پاکستان هستند که همواره در لحظات دشوار، کنار ما بوده اند.

به گفته عارف علوی، حزب تحریک انصاف در چند سال گذشته همواره بر ضرورت مشارکت همسایگان و دیگر کشورهای منطقه برای حل چالش‌های پیش رو تاکید داشته است.

رئیس جمهور پاکستان همچنین اوضاع فعلی در افغانستان را مهمترین چالش پیش روی منطقه نامید و افزود: جامعه بین المللی باید کمک رسانی به افغان‌ها را آغاز کند و آن‌ها را تنها نگذارند تا این کشور با بحران انسانی مواجه نشود.

پاکستان همواره از بازیگران عمده صحنه تحولات افغانستان به شمار می‌رود. این کشور همچنین طی چند سال گذشته روابط خود با جمهوری اسلامی ایران بویژه در تجارت خارجی را گسترش داده و در حال حاضر اسلام آباد از شرکای تجاری عمده تهران به شمار می‌رود.

پاکستان و ایران همچنین در ارتباط با ایجاد ثبات در منطقه و مقابله با فعالیت‌های تروریستی دیدگاه‌های مشابهی دارند.