شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#آمریکا#اروپا

درخواست نامزد صدر اعظمی آلمان برای استقلال نظامی بیشتر اروپا از آمریکا


درخواست نامزد صدر اعظمی آلمان برای استقلال نظامی بیشتر اروپا از آمریکا

نامزد صدر اعظمی از حزب مرکل خواستار گسترش قابلیت‌های نظامی و دفاعی مشترک اروپایی و استقلال بیشتر از آمریکا در این راستا شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "آرمین لاشت"، رئیس حزب دموکرات مسیحی و نامزد صدر اعظمی آینده آلمان از حزب "مرکل" در گفتگویی با سایت رادیو آلمان خواستار همکاری قدرتمندانه تر اروپا در زمینه سیاست های امنیتی و دفاعی شده و گفت: به عنوان مثال در اجلاس های بعدی اتحادیه اروپا باید درباره اینکه چگونه اروپا مستقل و شایسته عمل باقی بماند حتی در صورتی که ایالات متحده با آن مشارکت نکند بحث شود.

وی با نگاهی به عملیات بین المللی در افغانستان اعلام کرد که برای افزایش قابلیت های اروپا برای انجام ماموریت های بزرگ تر و مستقل تر تلاش خواهد کرد.

لاشت البته بر لزوم نیاز اروپا به ائتلاف نظامی ناتو تاکید کرده و در عین حال گفت: اما اروپا باید این قابلیت و جاه طلبی را داشته باشد که بتواند مثلا فرودگاهی مانند کابل را امن کند تا بتواند نیروهای محلی و اتباع خود را از آن خارج کند.

وی بهبود و گسترش همکاری های کشورهای اروپایی در زمینه سیاست امنیتی و دفاعی که بیش از 20 سال است در این راستا تلاش می شود را خواستار شد. وی گفت اروپا باید بدون مشارکت آمریکا و به صورت مستقل شایسته عمل شود. وی البته به این سوال که آیا باید هزینه های دفاعی در پارلمان آلمان برای تحقق این هدف به صورت چشمگیر افزایش یابد پاسخی نداد.

لاشت همچنین تاکید کرد که در زمینه همکاری های اطلاعاتی هم باید هماهنگی های بیشتری در اروپا ایجاد شود. وی همچنین بر لزوم همکاری های مشترک سازمان های اطلاعاتی در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

نامزد صدر اعظمی حزب مرکل همچنین در بخش دیگری از سخنانش همکاری های بیشتر در زمینه سیاست های مهاجرتی در اروپا را لازم دانسته و از جمله خواستار ایجاد یک سیستم ضبط مشترک برای درخواست های پناهندگی و در حالت ایده آل توزیع عادلانه پناهندگان در سراسر اروپا شد.

وی همچنین این مسئله را مهم ارزیابی کرد که حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا مانند مرز یونان و ترکیه را تنها به یک کشور واگذار نکنیم.

لاشت همچنین خواستار اقدامات قدرتمندانه تر در زمینه پذیرش پناهندگان نیازمند افغان از طرف ایالت های مختلف آلمان شد.

وی همچنین درباره تشکیل یک ائتلاف با چپ گراها در دولت آینده آلمان هشدار داده و آن را آسیبی هم برای پایداری و هم رفاه کشورش دانست.

نتایج نظر سنجی ها نشان می دهد که آرمین لاشت، نامزد صدر اعظمی از حزب مرکل شانس خوبی برای تصاحب کرسی صدر اعظمی ندارد.

انتخابات پارلمانی آلمان در تاریخ 26 سپتامبر (4 مهرماه) برگزار می شود.

با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدراعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

رهبران و مسئولان اتحادیه احزاب متحد مسیحی رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

مقامات حزب سبز آلمان هم به اتفاق آراء، "آنالنا بائربوک" را به عنوان نامزد صدراعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

«اولاف شولتز» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/