به گزارش برنا؛ استفاده از شبکه‌های اجتماعی به جزئی لاینفک از زندگی کنونی انسان‌ها تبدیل شده و در این فضای غیرواقعی اشخاصی واقعی مشغول به فعالیت هستند که شخصیت‌های مختلفی دارند و این تنوع شخصیتی را می‌توان به وضوع در نوع فعالیتشان دید. ویژگی‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژگی‌های پلتفرم‌هایی که از آن‌ها بازدید می کنند نیز ارتباط دارد.

در این گزارش، به انواع افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی پرداخته شده که در لیست دوستان شما هم وجود دارند.

فلسفی

فردی که غالباً پست‌های بسیار طولانی با توضیح دیدگاه‌های فلسفی خود درباره مسائل مختلف را به اشتراک می‌گذارد تا شما را بافلسفه جهان  هستیآشنا کند و در این میان مهارت نوشتن و توانایی‌های زبانی خود را با کلمات به نمایش می‌گذارد.

عاشق لایک و اشتراک گذاری

این نوع افارد به طرز باورنکردنی زیاد هستند و شما می‌بینید که برای جذب مخاطب هر پستی را به اشتراک می‌گذارند، حتی اگر تعامل برای تحریک دیگران علیه او باشد و دیده شده که مثلاً تصویری از یک بامیه قرار داده و زیر آن می‌نویسد که وای چه ظرف لوبیای شیرینی.

زیر و رو کننده صفحات

این نوع افراد در واقعیت نیز وجود دارند، زیرمجموعه‌های این دسته افرادی هستند که درخواست‌های دوستانه را بر اساس تصاویر صفحات ارسال می‌کنند و اگر یکی از آن‌ها قبول کند، مستقیماً پیغام می‌فرستند: از اینکه دوستی مرا پذیرفتید متشکرم و نه تنها این، بلکه ناگهان ۲۰ اعلان دریافت خواهید کرد. سرنوشت این نوع افراد اغلب بلاک است.

پنهان

این نوع افراد عموما پستی نمی‌گذارند و این از روی تنبلی آنان است، زیرا اگر اشتراک گذاری را فشار دهید و آنان را منشن کنید سریعا پاسخ می‌دهند.

کاراگاه

او کسی است که فعالیت دیگری جز پیگیری و نظارت بر صفحات کاربران، تجزیه و تحلیل نظرات و پست‌های آن‌ها و ردیابی مکان عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی انجام نمی‌دهد و در کل دنبال جزئیات و رصد دیگران هستند. این افراد کسانی هستند که از قبل در دنیای رسانه‌های اجتماعی وجود داشتند، اما ما حضور آن‌ها را احساس نخواهیم کرد و اگر تصمیم به بازدید از حساب کاربری آن‌ها داشته باشید، آن را خالی از هرگونه تعامل و محتوا خواهید یافت.

حکیم

یک فرد عاقلی است که پست‌های روزانه خود را با نقل قول، پند و موعظه‌هایی با تصاویر خودش ارسال می‌کند که هیچ ارتباطی با آنچه نوشته شده است، ندارد.

افسرده

این نوع افراد مسئول بیشترین انرژی منفی در جهان هستند. کافی است صبح حساب خود را باز کنید تا پست سرشار از جملات ناامیدانه، منفی و سیاه او را ببینید.

زندگی کننده در شبکه‌های اجتماعی

افرادی هستند که هیچ درجه‌ای از حریم خصوصی در زندگی خود را ندارند و شما خواهید دید که تمام جزئیات زندگی خودشان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

متدین

فرد متدین شخصی است که دست از انتشار ادعیه، آیات قرآنی و سایر مظاهر دینی که در برخی موارد بیانگر شخصیت واقعی او نیست، بر نمی‌دارد.