شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مذاکرات وین#آمریکا#برجام#اروپا

بی‌اشاره به نقض عهد آمریکا و انفعال اروپا در قبال برجام؛

آلمان ابراز امیدواری کرد که ایران سریعتر به مذاکرات وین بازگردد!

آلمان ابراز امیدواری کرد که ایران سریعتر به مذاکرات وین بازگردد!

سخنگوی وزارت خارجه آلمان امروز بی‌اشاره به نقض عهد آمریکا و تداوم انفعال اروپا در قبال برجام در نشست خبری هفتگی خود، ابراز امیدواری کرد که ایران سریعتر به مذاکرات وین بازگردد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ماریا ادباهر» (Maria Adebahr) سخنگوی وزارت خارجه آلمان امروز دوشنبه بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ میلادی و تداوم انفعال اروپا در خصوص تعهداتش در قبال توافق بین المللی برجام، ابراز امیدواری کرد که ایران خیلی سریع به نشست وین بازگردد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در نشست خبری هفتگی خود درباره توافق اخیر ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این اولین گام مثبت است. با این حال ما همچنین انتظار داریم که آژانس بین المللی انرژی اتمی به سرعت بتواند دوربین های موجود در تاسیسات آسیب دیده هسته ای ایران را طبق توافق راه اندازی کرده و کارت های حافظه دوربی ن‌ها را هم عوض کند.

وی در این ارتباط اضافه کرد: ما امیدواریم که به سرعت به میز مذاکره در وین بازگردیم. این کار در حال حاضر بسیار منطقی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری که بعد از نشست امروز شورای حکام برگزار شد؛ از سفر هفته آینده «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به وین خبر داد.

گروسی همچنین تاکید کرد که خود وی نیز خیلی زود به ایران بازخواهد گشت اما هنوز درباره زمان دقیق این سفر تصمیمی گرفته نشده است.

وی در خصوص سفر به ایران و محور گفتگو با مقام‌های ایرانی به خبرنگار بلومبرگ گفت: من به دنبال گرفتن وعده از طرف ایرانی در جریان دیدارم به تهران نبودم اما بر لزوم ادامه گفتگوها میان ایران و آژانس تأکید کردم. من به ایران گفتم که باید دوربین‌های نظارتی در تأسیسات هسته‌ای را به منظور دقیق نگه داشتن اطلاعات چک کنیم. ما به گفتگوهای صریح با دولت جدید ایران نیاز داریم. دولت جدید ایران نظرات قاطعانه‌ای درباره برنامه هسته‌ای تهران دارد.