شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

ادعای جدید مسئولان زندان‌های اسرائیل؛ ۳۰۰ تلاش فلسطینیان برای فرار را خنثی کردیم


ادعای جدید مسئولان زندان‌های اسرائیل؛ 300 تلاش فلسطینیان برای فرار را خنثی کردیم

کمیسر زندان‌های اسرائیل ادعا کرد، این ساختار طی یک دهه گذشته ۳۰۰ مورد تلاش اسرای فلسطینی برای فرار را کشف و خنثی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی کان گزارش داد: کاتی بری کمیسر زندان‌های اسرائیلی در کنست ضمن اعلام این ادعا خبر داد یکی از اهداف اسرای فلسطینی طی یک دهه گذشته فرار از زندان بوده است.

بری که در کمیسیون امنیت داخلی کنست سخن می‌گفت به اعضای کنست خبر داد: خطر فرار در راس دستور کار ما قراردارد و در کنار فرار اسرا از جلبوع 300 مورد تلاش برای فرار از زندان‌ها را هم طی یک دهه گذشته کشف کرده‌ایم.

وی همچنین اعلام کرد از روزی که خبر فرار 6 اسیر فلسطینی اعلام شد، ما در تمامی زندان‌ها دستور تشدید تدابیر در تمام زندان صادر شد و به تیم‌های مهندسی دستور دادیم تا سلول به سلول زندان‌ها را جستجو کرد و مورد بررسی قرار دهند.

در همین جلسه رئیس پلیس اسرائیل هم با اشاره به اقدامات فلسطینیان ساکن مناطق 1948 تاکید کرد در جنگ نگهبان دیوار (سیف القدس) به ما ثابت شد که عرب‌های 1948 همچنان قومیت فلسطینی خود را حفظ کرده‌اند و آنها نیز به دنبال هدف قرار دادن کیان اسرائیل هستند.

عومر بارلیف وزیر امنیت داخلی هم در این جلسه تاکید کرد تحقیقات در زمینه نحوه فرار 6 اسیر فلسطینی به مسایل عمیقی خواهد رسید، یکی از این مسایل آن است که چگونه این افراد طی یک مدت طولانی اقدم به حفر تونل کردند اما ساختار اطلاعاتی اداره زندان‌ها از آن بی خبر ماند.

از سوی دیگر پایگاه عبری زبان واللا هم در گزارشی خبرداد، در حین فرار اسرای فلسطینی مامور مسئول کنترل دوربین‌ها در زندان جلبوع به جای توجه به مانیتورها سرگرم مشاهده تلویزیون بود، این در حالی است که شش اسیر فلسطینی یکی پس از دیگری در مقابل دوربین از تونل خارج شده و حتی یکی از آنها به دلیل تنگ بودن تونل درحین خروج در آن گیر کرد و باعث شد دوستانش به کمک او بیایند.

در ادامه گزارش واللا آمده است، وقتی اسرا از داخل تونل خارج شدند سگ‌های موجود در داخل زندان شروع به پارس کردن کردند اما مرکز فرماندهی و کنترل به سیستم هشداری که با پارس سگ‌های نگهبان فعال می شود، هم توجهی نکرد.

این سیتم همزمان با پارس سگ‌های نگهبان فعال شده و دوربین‌های زندان نیز به سوی محلی که سگ‌ها به سوی آن پارس می‌کنند می‌چرخند با این وجود مامور زندان که در مرکز کنترل نشسته بود به آن هم توجهی نکرد.

انتهای پیام/