شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#افغانستان

سخنگوی کمیسیون اروپا:

اتحادیه‌اروپا در صورت لزوم کمک به افغان‌ها را افزایش می‌دهد!

اتحادیه‌اروپا در صورت لزوم کمک به افغان‌ها را افزایش می‌دهد!

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا با اعلام برگزاری نشست افغانستان با حضور «جوزف بورل»، ادعا کرد که این اتحادیه می‌تواند در صورت لزوم میزان کمک‌های بشردوستانه برای افغان‌ها را افزایش دهد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، بالاژ اویواری، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود ادعا کرد که این اتحادیه می‌تواند در صورت لزوم میزان کمک‌های بشردوستانه برای افغان‌ها را افزایش دهد.

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره ادامه داد: اتحادیه اروپا میزان کمک‌های بشردوستانه به افغان‌های داخل و خارج از کشور را از ۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون یورو افزایش داده است. ما به نظارت بر وضعیت افغانستان ادامه خواهیم داد. در صورت نیاز، تمام تلاش خود را برای جمع آوری بودجه اضافی انجام می دهیم. وضعیت افغانستان نیز در دستور کار پارلمان اروپا قرار خواهد گرفت.

بالاژ اویواری اضافه کرد: فردا نشستی با محوریت افغانستان در پارلمان اروپا با حضور جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود. در این نشست وضعیت انسانی و بحران مهاجرت، اقداماتی که اتحادیه اروپا در این باره انجام داده و نحوه ایجاد رابطه با طالبان مورد بحث قرار خواهد گرفت.