شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#افغانستان

دبیرکل حزب ملت افغانستان: با حاکمیت طالبان امنیت تامین شده است


دبیرکل حزب ملت افغانستان: با حاکمیت طالبان امنیت تامین شده است

دبیرکل حزب ملت افغانستان گفت که با حاکمیت طالبان امنیت در این کشور تامین شده و ابراز امیدواری کرد طالبان عدالت اجتماعی را نیز تامین کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جعفر مهدوی» دبیرکل حزب ملت افغانستان با اشاره به تحولات اخیر این کشور در توئیتی نوشت: جهان و مردم افغانستان صرفاً با امید رسیدن به امنیت و صلح پایدار 8 سال حکومت نامشروع و فساد پیشه غنی را با وجود ناامنی، فقر، تبعیض و استبدادش تحمل کردند.

وی افزود که اکنون «با حاکمیت تحریک اسلامی طالبان "امنیت" فراهم شده و انشالله آن‌ها بتوانند "عدالت اجتماعی" را هم تأمین کنند».

مهدوی ادامه داد: اگرچه نمی‌توان منکر وجود مشکلات در نظم سیاسی موجود طالبان، مخصوصاً در ارتباط با غیر فراگیر بودن ترکیب کابینه‌شان گردید، اما باید بدانیم که بدیل و جایگزین این نظم سیاسی تنها آنارشیسم ، هرج و مرج ( همچون دوران حاکمیت مجاهدین) و ظهور داعش در افغانستان خواهد بود.

اخیراً نیز شماری از بزرگان، علمای دین و جوانان ولایت‌های مرکزی افغانستان در دیدار با «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق این کشور خواستار تبدیل هرچه زودتر کابینه سرپرست طالبان به یک کابینه فراگیر شدند تا دولت آینده از همه مردم این کشور نمایندگی کند.

انتهای پیام/.