شهرخبر

تصورش با پیراهن رقیب سخت بود

اولین واکنش فرگوسن درباره بازگشت رونالدو به منچستریونایتد

سرالکس فرگوسن سرمربی پیشین تیم منچستریونایتد اعتراف کرد در بازگشت کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد نقش پررنگی داشته است.

فرگوسن و رونالدو
خبرورزشی -

یکی از داستان‌های جنجالی بازار تابستانی نقل‌وانتقالات امسال، درخواست کریستیانو رونالدو از یوونتوس برای موافقت با انتقالش به منچسترسیتی بود. رونالدو پس از آن به این نتیجه رسید سه سال حضور در یوونتوس برایش کافی است، در هفته‌های پایانی بازار نقل‌وانتقالات از مدیر برنامه‌هایش خواست که با منچسترسیتی وارد مذاکره شود.

انتشار این خبر خیلی‌ها به خصوص منچستریونایتدی‌ها را شوکه کرد، چرا که آنها اصلاً انتظارش را نداشتند که ستاره سابق‌شان بخواهد به رقیب همشهری ملحق شود. به همین دلیل هم بود که شاید آنها در چرخشی غیرمنتظره ناگهان برای برگرداندن او به اولدترافورد دست به کار شدند و در نهایت به دلیل پیشنهادشان به یوونتوس در حالی که سیتی می‌خواست رونالدو را مفت ببرد، موفق شدند ستاره ۳۶ ساله را به خدمت بگیرند. یکی از افرادی هم که با ورودش به این ماجرا در بازگشت رونالدو به من‌یونایتد تأثیر گذاشت، سرالکس فرگوسن بود.

اسطوره شیاطین سرخ در این باره گفت: «افراد فراوانی برای برگرداندن رونالدو به منچستریونایتد تلاش کردند و نقش داشتند. من هم از آنجایی که می‌دانستم رونالدو واقعاً دوست دارد که به اینجا بیاید، به اندازه خودم در این ماجرا نقش داشتم و این هم اتفاق مهمی بود و خوشبختانه همه چیز خوب پیش رفت. نمی‌گویم که این یک جابجایی احساسی بود، اما برای من هیجان‌انگیز و باعث آرامش خاطر بود، چون اصلاً نمی‌توانستم رونالدو را در حال بازی با پیراهن منچسترسیتی تصور کنم و فکر هم نمی‌کنم که هیچ شخص دیگری هم می‌توانست.»

فرگوسن افزود: «ما برای اینکه مطمئن شویم رونالدو به اینجا می‌آید هر کاری می‌شد انجام دادیم. باشگاه هم به خوبی پیگیر بود و من هم با گلیزرها (مالکان باشگاه) حرف زدم و اینگونه شد که رونالدو برگشت.»

رونالدو در اولین بازی خود پس از برگشتن به من‌یونایتد دو گل از چهار گل برد تیمش مقابل نیوکاسل را زد. فرگوسن با اشاره با این موضوع ادامه داد: «من فکر می‌کنم که رونالدو می‌تواند روی سایر بازیکنان تیم به خصوص بازیکنان جوان تیم تأثیر مثبت بگذارد و از تجربه‌اش برای اداره تیم در اوقاتی که کار تیم گره می‌خورد، استفاده کند.»