سیر تا پیاز زلزله ریشتر بالا صبح امروز قوچان + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 3.60M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت مصدومان زلزله در حوالی قوچان گفت: صبح امروز  در استان خراسان رضوی- حوالی قوچان زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری اتفاق افتاد.

هنگام فرار

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: براثر این زمین لرزه ۱۰ نفر در حین فرار دچار مصدومیت از ناحیه درد قفسه سینه و تروماهای بینی، پلک و مچ پا شده که به بیمارستان موسی بن جعفر قوچان مراجعه و همگی مرخصی شدند.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: طی آخرین گزارش اورژانس قوچان، بجنورد، کلات، درگز و چناران  خسارات مالی و جانی خاصی گزارش نشد.

آخرین جزییات زلزله در قوچان

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: ۴۲ روستا در شهرستان قوچان متاثر از زلزله صبح روز دوشنبه دچار آسیب‌هایی شده‌اند.

 محسن نجات افزود: از این تعداد ۳۵ روستا مربوط به بخش مرکزی و هفت روستازلزله به ۴۲ روستای قوچان خسارت زد مربوط به بخش آبکوه این شهرستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: خسارات وارده در حد ریزش برخی دیوار‌ها و یا ایجاد ترک بر روی دیوار ساختمان‌ها بوده است.

نجات ادامه داد: خدمات عمومی آب، برق، گاز و تلفن در مناطق زلزله زده برقرار است و به تاسیسات و زیرساخت‌های شهری و روستایی آسیبی وارد نشده است.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی افزود: اکنون تیم‌های ارزیاب اعزامی در محل حضور دارند و خسارات وارده توسط آنان در دست جمع‌بندی است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر ساعت هشت و ۳۲ دقیقه صبح دوشنبه حوالی قوچان در استان خراسان رضوی را لرزاند.

 این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۵۸.۸۶ و عرض جغرافیایی ۳۷.۰۸ و در عمق ۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

این زمین لرزه در ۳۰ کیلومتری قوچان، ۳۵ کیلومتری چاپشلو و ۴۲ کیلومتری چکنه در استان خراسان رضوی رخ داده است.

شدت زلزله به حدی بود که در بسیاری از نقاط استان خراسان رضوی از جمله مشهد و برخی استان‌های همجوار احساس شد و شمار زیادی از مردم را در مشهد و قوچان از منازل به خیابان‌ها کشاند.