شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آبان#واقعیت

جدیدترین اخبار کرونا در ایران؛

رشد ۲۱ درصدی نرخ ابتلا/ احتمال شکل‌گیری پیک ششم در آبان تزریق دوز یادآور برای بیماران زمینه‌ای و کادر درمان +نقشه و نمودار

جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران|رشد ۲۱ درصدی نرخ ابتلا / احتمال شکل‌گیری پیک ششم در آبان / تزریق دوز یادآور برای بیماران زمینه‌ای و کادر درمان + نقشه و نمودار

رشد ۲۱.۰۴ درصدی نرخ ابتلا نسبت به روز گذشته تاکیدی براین واقعیت است که هنوز شرایط عادی نشده و هر لحظه ویروس منحوس می‌تواند دوباره منطقه فعالیتش را توسعه داده و دردسر ساز شود.

به‌ گزارش مشرق، بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد قدرت فعالیت ویروس دلتا هموار در پیک پنجم بالاست و درصورت عادی انگاری و بی توجهی به این توانمندی احتمال شکل‌گیری مجدد بحران بسیار بالاست.

کارشناسان با اشاره به جهش ۲۱.۰۴ درصدی نرخ ابتلا نسبت به روز قبل تاکید می‌کنند: رفتار شناسی ویروس در پیک‌های قبلی و البته پیک پنجم نشان می‌دهد به مجرد اینکه عادی انگاری از سوی هموطنان یک‌باره خوشه‌های جدیدی از بیماری در منطقه آغاز شده و قدرت سرایت بسیار بالای ویروس زمینه‌ای فراهم می‌کند که مشکلات به سرعت در سایر مناطق گسترش یابد.

به گفته این گروه البته زنجیره تحول و تغییر مسیر در پیک پنجم همواره دستخوش نوسان بوده اما افزایش نرخ ابتلا و جهش اندک تعداد موارد بستری نشان می‌دهد این روند می‌تواند دوباره به افزایش تعداد متوفیان منتهی شود همانطور که البته اکنون براساس آخرین آمار ارایه شده می‌بینیم جهش ۹.۶ درصدی در این مورد اتفاق افتاده و دوباره تعداد متوفیان به مرز ۵۰۰ نفر رسیده است.

در این زمینه معاون بهداشت وزارت بهداشت  درباره شرایط پیک پنجم کرونا روز گذشته تاکید کرد: اکنون  در کشور سیر نزولی بیماری آغاز شده اما با توجه به ارتفاع قله این پیک، این‌گونه نیست که دیگر شهر قرمز نداشته باشیم یا خیالمان خیلی راحت باشد ولی با توجه به روندی که می‌بینیم در ۲۸ استان روند نزولی شده است.

علیرضا رئیسی همچنین تصریح کرد: با اقداماتی که انجام داده‌ایم و همراهی هموطنان البته امیدواریم در استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و زنجان نیز سیر نزولی آغاز شود.

رئیسی معتقد است روندی که اکنون آغاز شده است نهایتا می‌تواند تا سه هفته آینده تعداد موارد فوتی ناشی از کرونا نیز کاهش چشمگیری دهد. اما نکته تعیین کننده اینجاست که نباید هموطنان نسبت به شرایط عادی انگاری نداشته باشند.

وی تاکید کرد: ما با رفتار ویروس آشنا هستیم و افرادی که هنوز ایمن نیستند و ماسک نمی‌زنند در خطر خواهند بود و البته دیگران را احتمالاً با خطر مواجه می‌کنند و البته لازم است هموطنان دقت داشته‌باشند که حتی با تزریق واکسن هم باید ماسک استفاده کرد چون کسی که واکسن زده،  خودش ایمن است اما می‌تواند ناقل بدون علامت باشد. واکسن به هیچ عنوان سبب ورود ویروس به بدن نمی‌شود. چون واکسن‌ها از اجزایی از ویروس ساخته می‌شود که سیستم ایمنی بدن را تحریک‌ کنند و آنتی‌بادی تولید کنند ولی فردی که واکسن زده است هم ممکن است بیمار شود اما بدون علامت باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: ویروس مثل یک ابر حرکت می‌کند و گاهی منطقه یا محله‌ای که مراسم یا تجمعی برگزار کرده است دچار گرگرفتگی می‌شود و این‌گونه است که شرایط شهرهای یک استان یا حتی کشورهای همسایه می‌تواند متفاوت باشد.

امکان وقوع پیک جدید بیماری در آبان

وی درباره ابتلا به قارچ سیاه، تاکید کرد: قارچ‌ها عمدتاً زمانی بر بدن غالب می‌شوند که سیستم ایمنی بدن دچار ضعف شده باشد. کرونا و داروهای کورتون در دوز بالا سبب ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شوند. قارچ سیاه در بیمارانی رخ می‌دهد که در مدت طولانی‌تر بستری هستند یا سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند اما داروهای آن تامین است.

رئیسی گفت: با خالی شدن تخت‌ها روند بستری آن دسته از بیماران بستری موقت به بستری کامل رسیده است و اگر سیر نزولی بیماری در نمودار با سرعت، کم نمی‌شود به همین خاطر است. در مورد کرونا کمبود دارویی نداریم اما نکته مهم این است که الا در سیر نزولی بیماری هستیم اما بر اساس پیش‌بینی‌ها در آبان ممکن است پیک جدیدی تجربه کنیم و اگر در این فرصت طلایی تا آبان بتوانیم سرعت واکسیناسیون را افزایش دهیم با خیال راحت می‌توانیم به مقابله با آن پیک برویم. باید به واکسیناسیون ۷۰ تا ۸۰ درصد برسیم که مرگ و میر کرونایی بسیار کاهش یابد.

افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند می‌توانند دوز سوم واکسن را تزریق کنند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: دوز سوم هنوز از طرف سازمان جهانی بهداشت توصیه نشده است، اما برای کادر بهداشت و درمان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، پس از گذشت مدتی از تزریق دوز دوم می‌توان دوز سوم را تزریق کرد. ولی هدف اول، واکسیناسیون افرادی است که هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند.

وی درخصوص واکسیناسیون سربازها بیان کرد: واکسیناسیون سربازها از همین هفته آغاز می‌شود و سربازها هم در برنامه واکسیناسیون قرار دارند و تا ۱۰ مهر حدود ۵۰۰ هزار دوز واکسن برای سربازها اختصاص داده می‌شود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان آذربایجان غربی/ ۳۲۲ مورد بستری آی سی یو

جواد آقازاده، با اشاره به بستری ۳۲۲ نفر در شبانه روز گذشته در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: همچنین یک هزار و ۱۲ نفر نیز مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از سوی دیگر تعداد دو هزار و ۱۷۰ نفر از سندروم حاد تنفسی رنج می‌برند و بستری بوده و ۷۲ نفر وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته یک هزار و ۴۹۹ نفر دیگر آلوده به کرونا شدند و تعداد کل مبتلایان به ۲۵۵ هزار و ۷۴۴ نفر رسید.

آقازاده گفت: همچنین تعداد ۲۵ نفر در شهرهای ارومیه، میاندوآب، خوی، شاهین دژ، بوکان، مهاباد، چایپاره، سردشت و ماکو جان باختند تا تعداد کلی قربانیان کرونا به پنج هزار و ۹۰۱ نفر برسد.

وی از واکسیناسیون ۱۹ هزار و ۶۱۵ نفر دیگر در استان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون در مجموع یک میلیون و ۱۰۶ هزار و ۱۵۵ نفر بر علیه کروناویروس واکسینه شدند.

استان اصفهان/۹۸۳ مورد ابتلای جدید ثبت شد

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان ۲۷۰۴  نفر بودند که ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۴۲۰  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت ۴۴۱ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر  ۲۹۸۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۴۳۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان را ۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۲ فر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

استان ایلام/ روند صعودی بیماری ادامه دارد

محمد کریمیان، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۵۶ هزار و ۹۵۱ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۱۹۰ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۷۶ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۵۵ هزار و ۳۳۵ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شش مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان دو مورد شهرستان ایلام، یک مورد شهرستان مهران، یک مورد شهرستان چرداول، یک مورد شهرستان چوار و یک مورد مربوط به شهرستان دهلران گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون یک هزار و ۲۳ نفر بوده است.

استان بوشهر/ ۱۰۰۰ نفر در پیک پنجم جان باختند

سعید کشمیری با اشاره به کاهشی شدن ابتلا به کرونا و بستری‌های مراکز درمانی استان بوشهر اظهار داشت: تست‌های مثبت کرونایی از ۶۰ درصد به ۲۰ درصد رسیده و تعداد بستری‌ها در بخش کرونایی روزانه به زیر ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه بستری‌های کرونایی از روزانه ۲۰۰ نفر ۵۰ درصد کاهش یافته است تصریح کرد: فوتی‌های کرونایی کاهش چشمگیری یافته که از تعداد بالای ۲۰ نفر اکنون به ۳ تا ۵ نفر رسیده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تعداد فوتی‌های کرونایی استان تاکنون را یک‌هزار و ۸۹۷ نفر دانست و افزود: از این تعداد جان‌باختگان کرونایی یک‌هزار نفر آنان در پیک پنجم کرونا در ۱۰ هفته فوت کرده‌اند.

وی با اشاره به کاهش بستری‌ها در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان از ۳ رقمی به ۲ رقمی گفت: روز گذشته ۹۲ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند که از این تعداد، ابتلای ۳۱ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

کشمیری با اشاره به اینکه اکنون ۶۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند خاطر نشان کرد: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۱۸ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از آغاز شیوع کرونا تاکنون تعداد مبتلایان را ۸۳ هزار نفر ذکر کرد و با اشاره به طرح واکسیناسیون افزود: تاکنون ۵۵۵ هزار نفر در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که در مجموع به ۵۰ درصد جمعیت استان این واکسن تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه به نیمی از جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر واکسن کرونا تزریق شده است تصریح کرد: اکنون روند ابتلا و بستری کرونایی کاهشی شده ولی هر گونه ساده‌انگاری در رعایت پروتکل بهداشتی مجدداً استان بوشهر را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی طرح ضربتی واکسیناسیون جامعه روستایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: از امروز با راه‌اندازی تیم‌های سیار واکسیناسیون، جامعه روستایی بالای ۱۸ سال در بیش از ۴۰۰ روستای استان بوشهر واکسن دریافت می‌کنند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان سمنان/ ۶ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

حبیب‌الله خجسته‌پور سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان، گفت: ‌روز گذشته ۶ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در استان سمنان جان باختند.

وی با اشاره به آخرین آمار استخراج شده از روند شیوع کرونا در استان سمنان اظهار داشت: روز گذشته، بیست‌ویکم شهریورماه تعداد ۷۰ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری شده‌اند.

معاون استاندار سمنان افزود: روز گذشته تست کرونای ۱۸۶ نفر بر اساس معیارهای قطعی آزمایشگاهی مثبت شده و به‌عنوان مبتلایان قطعی شناسایی شده مبتلا به کرونا در استان سمنان محسوب شدند.

خجسته ‌پور اضافه کرد: از مجموع ۱۸۶ بیمار شناسایی شده مبتلای قطعی به کرونا در استان سمنان در روز گذشته، ۷۰ نفر در بیمارستان‌های این استان بستری شده و ۱۱۶ نفر نیز به‌صورت سرپایی مداوای خود را دنبال می‌کنند.

به گفته وی، بر این اساس از ابتدای پاندمی کرونا تا کنون تست کرونای ۶۶ هزار و ۶۰۳ نفر در استان سمنان مثبت شده است.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان با اشاره به روند مناسب بهبود بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های این استان عنوان کرد: در روز گذشته همچنین ۷۶ بیمار قطعی مبتلا به کرونا پس از بهبودی کامل، با حال عمومی مناسب مرخص شده و به خانه برگشتند.

خجسته ‌پور با اشاره به روند مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان سمنان عنوان کرد: در روز گذشته همچنین ۶ خانواده دیگر در استان سمنان به دلیل بیماری کرونا داغدار عزیزان خود شدند تا مجموع جان‌باختگان ناشی از ابتلای قطعی به کرونا در این استان از ابتدای پاندمی تا کنون به عدد یک‌هزار و ۳۷۲ نفر برسد.

وی از کاهش مستمر تعداد بستری‌ها در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان سمنان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۴۵۹ بیمار مبتلای قطعی و مشکوک به ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند که این آمار نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است.

استان فارس/کاهش مراجعه به مراکز درمانی

بیماری کرونا در استان فارس روندی نزولی گرفته به گونه‌ای که نه تنها مراجعان روزانه به مراکز درمانی کاهش داشته که تعداد شهرستان‌های پرخطر استان نیز به ۹ شهرستان رسیده همچنین در حال حاضر ۲۲ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۱۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده ۳۸۸ هزار و ۹۵۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۱۷۲ هزار و ۷۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۷ هزار و ۵۰۳ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۶ هزار ۴۵۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

با اعلام جان باختن ۱۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به ۶ هزار و ۴۳۲ نفر رسیده است. 

بر این اساس ۲۸۹ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند که هم اکنون دو هزار و ۹۰۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۳۲۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین بر اساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۱۹۱ بیمار با مراجعه به مراکز منتخب شانزده ساعته استان، به صورت سرپایی خدمات دریافت کرده و تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

تاکنون یک میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۱۴ دز اول و ۶۹۱ هزار و ۸۵۷ دز دوم واکسن کرونا به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است و تاکنون تزریق واکسن کرونا در فارس به دو میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۷۱ دز رسیده است.

استان قزوین / افزایش نرخ ابتلا ادامه دارد

در شبانه‌روز اخیر مجموع موارد قطعی ابتلای کرونایی به ۱۰۵ هزار و ۵۳۴ نفر رسید که از این جمعیت ۳۸ هزار و ۳۹۷ نفر بستری شده و از این میزان بستری کرونایی هم ۲۹ هزار و ۸۶۹ نفر بهبود یافته و ۲ هزار و ۳۰۴ نفر جان خود را از دست دادند. در ضمن موارد محتمل و مشکوک به ابتلا هم به ۱۸ هزار و ۸۲۰ مورد رسید که از این میزان ۳ هزار و ۱۴۳ نفر بستری موقت شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین با اشاره به افزایشی شدن دوباره موارد بستری‌های کرونایی استان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۹۳ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ما بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته و ۳۸ نفر بیشتر شده است.

پیمان نامدار با بیان اینکه آمار ابتلای کرونایی هم ۷.۵ درصد از روز قبل بیشتر شده است، اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته ۳۷۷ مبتلای جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید۱۹ شناسایی شدند که این آمار نسبت به روز گذشته ۲۶ نفر بیشتر شده است.

وی همچنین از کاهش ۱۴ درصدی آمار بیماران کرونایی بدحال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۶ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه زیر دستگاه ونتیلاتور (کمک تنفسی) بستری هستند که این آمار در قیاس با روز پیش ۶ نفر کمتر شده است‌.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین در ادامه از افزایش ۲۲ درصدی موارد مرگ‌ومیر هم خبر داد و افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار بدحال ما به خاطر شدت‌ علائم تنفسی و ضعف جسمانی شدید جان خود را از دست دادند که این آمار ۲ نفر بیشتر از روز قبل است.

نامدار ادامه داد: همچنین در شبانه‌روز اخیر آمار بهبودیافتگان کرونایی ۲۴ درصد افزایش یافت و ۱۱۵ بیمار با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مرخص شدند که نسبت به روز گذشته ۲۲ نفر بیشتر شده است.

وی یادآور شد: در نهایت هم آمار کل بستری‌های کرونایی استان قزوین به ۷۰۱ نفر رسید که در قیاس با روز قبل ۲۰ نفر یا ۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

استان کرمان/۶۸۶ مورد تست مثبت کرونا در یک روز

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۶۸۶ مورد است اظهار داشت: از این تعداد ۳۸۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۹۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۶۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۱۵ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۷۰ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۷ هزار و ۸۸۱ مورد رسیده است.

وی به فوت ۱۱ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۴۹۷ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۸۷۸ هزار و ۷۵۷ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۴۷۴ هزار و ۱۴۸ مورد است.

مازیار اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم نیز با بیان اینکه سیر بیماری در شرق استان کرمان نزولی و با ثبات است اظهار داشت: واکسیناسیون ما در مناطق صعب العبور روستایی و عشایری طبق دستورالعمل‌های قبلی برای افراد بالای ۱۸ سال انجام شده است.

وی افزود: در دو هفته اخیر ورود واکسن به دانشگاه علوم پزشکی بم سه برابر شده و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد و بتوانیم تا پایان شهریور جمعیت قابل توجهی از شهروندان شرق استان کرمان را واکسینه کنیم.

بنا به اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ثبت نام واکسن کرونا برای افراد بالای ۳۲ سال (متولدان ۱۳۶۸ و قبل از آن) در استان کرمان فراهم شده است و افراد برای ثبت نام دریافت واکسن کرونا باید به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان گلستان/ روند کند کاهش بحران

چند هفته‌ای است که روند نزولی شیوع کرونا در استان گلستان آغاز شده اما این روند به کندی رخ می‌دهد و آمار کاهش بیماران بستری روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ نفر متغیر است.

در اوج پیک پنجم کرونا یکهزار و ۹۸۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری بودند و حالا این آمار پس از چند هفته به ۶۳۰ نفر رسیده که به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان، این تعداد همچنان زیاد است و مردم باید مراقبت اوج گیری دوباره بیماری باشند.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان با کاهش ۳۵ نفری در تعداد بیماران بستری تعداد این بیماران به ۶۳۰ نفر رسیده است که ۱۳۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۴۶ آنان نیز کاملا وخیم است.

در کنار کاهش آمارهای شیوع کرونا، آمارهای مربوط به تزریق واکسن در استان روبه افزایش است و اکنون هم واکسیناسیون به متولدان سال ۱۳۶۰ و قبل از آن رسیده است.

تا کنون ۵۴۶ هزار و ۱۴۶ نفر در استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و نوبت دوم واکسن هم به ۲۴۶ هزار و ۱۷۲ نفر تزریق شده است. به عبارتی دیگر ۴۳ درصد گروه‌های سنی هدف در استان نوبت اول واکسن و ۱۹ درصد نیز مرحله دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

یکی از نگرانی‌ها جمعیتی است که به رغم مشمول بودن هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکردند در برخی از شهرستان‌های اهل سنت نشین استان گلستان درصد واکسیناسیون از متوسط استانی پایین‌تر است و برای همین علمای اهل سنت در مراسمات مختلف مردم را برای تزریق واکسن تشویق و ترغیب می‌کنند.

طبق تأکید و توصیه کارشناسان در کنار گسترش واکسیناسیون عمومی کرونا در استان گلستان، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان امری ضروری است.

استان گیلان/۸۰۷ جدید شناسایی شد

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ۸۰۷ بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

۱۶۰ بیمار ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند و همچنین ۱۶۷ بیمار کرونایی نیز به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۳ هزار ابتلای جدید به کرونا روزانه در گیلان رخ می‌دهد که این موضوع حاکی از فعال بودن ویروس کرونا در استان است.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تمامی شهرستان استان گیلان هم‌اکنون در وضعیت نارنجی کرونایی له سر می‌برند و تنها یک شهرستان املش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

واکسیناسیون کرونا با سرعت خوبی در سراسر استان گیلان در حال انجام و به گفته معاون بهداشتی دانشگاه گیلان جزو ۵ استان برتر کشور در زمینه روند واکسیناسیون کرونا هستیم.

استان مرکزی/۵۲۱ بیمار جدید شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین آمار و وضعیت ابتلا به کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: ۵۲۱ بیمار جدید کرونایی بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی طی شبانه‌روز اخیر در استان مرکزی شناسایی شد.

سیدمحمد جمالیان افزود: ۷۱ نفر از بیماران حدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی بیان کرد: ۴۵۰ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: شمار مبتلایان به کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون، در استان به ۸۹ هزار و ۵۲۳ نفر رسیده است.

جمالیان بیان کرد: ۱۲ بیمار کرونایی نیز در این بازه زمانی در استان به دلیل کرونا جان باختند و شمار فوتی‌های این بیماری به ۲ هزار و ۵۹۵ نفر رسید.

استان همدان/۲۷۲۳ مورد فوتی از ابتدای همه‌گیری

دکتر محمد طاهری، اظهار داشت: با فوت ۶ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۷۲۳ مورد رسیده است.

وی تصریح کرد: با شناسایی ۴۳۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۶ هزار و ۲۵۱ و بیماران سرپایی مثبت به ۷۹ هزار و ۵۱۴ نفر رسیده است‌.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۳۸۳ مورد بود که ۲۶۶ نفر از مراجعان به بیمارستان‌ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری اظهار داشت: ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۶۳ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان وخیم گزارش شده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان تصریح کرد: شمار بیماران کرونایی بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۳۳۷،  بهار یک هزار و ۳۳۳، تویسرکان یک هزار و ۳۹۲ ، رزن یک هزار و ۴۳ ، درگزین ۳۴۸، فامنین ۳۷۵ و کبودراهنگ یک هزار و ۳۴۷ نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و ۹۹۸نفر در ملایر، سه هزار و ۲۸۲ نفر در نهاوند و ۱۰ هزار و ۲۲۵ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده‌اند.

استان یزد/ روند نزولی ادامه دارد

ابراهیم سلمانی در ارتباط با وضعیت کرونایی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر، ۴۱۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید با کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها میزان پروتکل‌های بهداشتی هم کاهشی شود ادامه داد: از این تعداد، ۱۰۴ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد افزود: در شبانه روز گذشته، ۸۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند.

سلمانی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و مراجعه جهت تزریق واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: اگر نسبت به کرونا و رعیات پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت شویم امکان افزایش شیوع همچنان وجود دارد.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,