به گزارش برنا، از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان در نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی گفت: این حجم از واردات واکسن و سرعت بخشیدن به تولید واکسن در داخل نشان از یک کار جهادی است و مردم سوال می‌کنند چرا این کارها در دولت قبلی با این همه امکانات انجام نشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره سفرهای استانی رییس جمهوری افزود: رییس جمهوری در روز غیرکاری جمعه به نقاط محروم کشور سفر می‌کند و با مردم رخ به رخ سخن می‌گوید که این کار فاصله دولت - ملت را کاهش می‌دهد.

بادامچیان ادامه داد: نشستن پای درددل کارگران معدن و تلاش برای حل مشکل آنها و بردن وزرا و مسوولان برای بررسی و چاره جویی مشکلات در همان محل، نشان از تحول در رسیدگی به دردهای مردم دارد و این خود تجلی از مردمی بودن دولت است.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو درباره اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پرونده هسته ای ایران و مذاکرات وین گفت: آژانس همیشه درباره پرونده هسته ای ایران به سمت دشمنان ملت ایران غش می‌کند و گروسی انتظار دارد با بدعهدی آمریکا و نقض پیمان اروپایی‌ها، همچنان ایران سخاوتمندانه دسترسی‌های فراپادمانی به آژانس بدهد و جمهوری اسلامی همچنان به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی ادامه دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: فعالیت هسته ای ایران صلح آمیز و تمام فعالیت‌های ما در چارچوب حقوق هسته ای ایران است که آژانس آن را به رسمیت می‌شناسد.

وی یادآور شد: اگر آژانس بخواهد در زمین آمریکا بازی کند، ایران باید در تداوم همکاری با آژانس تجدیدنظر کند. چرا که این همکاری جز ضرر و زیان چیزی عاید ملت ایران نمی کند.

بادامچیان موضع اروپایی‌ها در قبال مذاکرات برجامی را غلط دانست و اضافه کرد: تعجب در این است که اروپایی‌ها بر مواضع غلط خود اصرار دارند. آمریکا و اروپا می‌دانند که ایران در مواضع خود استوار است و اگر آنها به خطاهای سیاسی خود پی برده اند، مسیرشان را تغییر دهند.

وی در ادامه به حادثه ۱۱ سپتامبر اشاره کرد و گفت: ۲۰ سال پیش آمریکا به بهانه حمله تروریستی به برج‌های دوقلو و پنتاگون، به افغانستان و عراق حمله کرد و میلیون ها انسان بیگناه را به خاک و خون کشید.

دبیرکل حرب موتلفه اسلامی تصریح کرد: آمریکا اجازه نداد در داخل این کشور تحقیقات در این خصوص به نتیجه برسد و به دنبال بهانه جویی بود که به افغانستان حمله کند.

وی یادآور شد: امروز آمریکایی‌ها با خفت و خواری از افغانستان فرار کردند و فردا باید از عراق فرار کنند.

بادامچیان ادامه داد: جنایات آمریکا در سرزمین‌های اسلامی به ویژه افغانستان و عراق بیشمار است و این کشور کارنامه سنگینی از نقض حقوق بشر و ارتکاب جنایات جنگی به جا گذاشته است.

وی با اشاره به تحولات افغانستان افزود: ملت افغانستان خودشان باید بدون دخالت خارجی سرنوشت خود را تعیین کنند و حکومتی مبتنی بر رضایت عامه پدید آورند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: هیچ وقت راه حل نظامی در افغانستان جواب نداده و اکنون هم جواب نمی‌دهد.

وی طالبان را به رعایت حقوق اقوام و مذاهب در شکل گیری دولت جدید فراخواند و گفت: دولت‌های زیادی در ۴۰ سال گذشته در افغانستان روی کار آمدند و رفتند. ملت افغانستان ملتی بزرگ، دارای ریشه فرهنگی عمیق و تمدنی با غنای زبان فارسی هستند. مردمی صبور، مقاوم و ضد اجنبی که لیاقت آنها یک حکومتی است که همه ملت در آن مشارکت کنند تا آزادی و استقلال آن تامین شود.

بادامچیان با بیان اینکه نباید با بدفهمی در سیاهچاله توطئه و دسیسه آمریکایی‌ها و غربی‌ها سقوط کنیم، گفت: برخی نظرات ارائه آدرس غلط به سیاست خارجی مستقل کشور است و باید از آن عبور کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ورشکستگی سیاسی اصلاح طلبان در تولید دوقطبی های کاذب اظهار کرد: مساله افغانستان چیزی نیست که بشود از آن یک دوقطبی ساخت.