شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارشناسان
گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

پیش‌بینی کارشناسان درباره جهش‌های آتی بیت‌کوین!

کدخبر: 440209
اقتصادنیوز: برخی کارشناسان معتقدند با توجه به حجم بازار بیت‌کوین نسبت به بازار املاک، سهام و اوراق اگر بیت‌کوین بتواند به عنوان یک مانع تورمی عمل کند به سطوح قیمتی غیرقابل تصوری دست خواهد یافت.

به گزارش اقتصادنیوز طلای جهانی عصر روز جمعه روی 1787 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در شروع معاملات امروز 1792 دلار بود.  این رقم در ابتدای معاملات امروز به صورت کلی مسیر نزولی را پیمود و در ساعت 11 و 51 دقیقه صبح به وقت ایران روی 1787 دلار قرار داشت.

دورنمای میان‌مدت فلزات دیگر و سهام از طلا بهتر است

مقامات فدرال رزرو امیدوارند که برنامه تیپرینگ به زودی کلید بخورد، انتظار می‌رود با شروع تیپرینگ قیمت طلا یک شوک منفی را تجربه کند. برخی تحلیل‌گران در شرایط کنونی به مانع قدیمی تورم یعنی طلا با شک و تردید نگاه می‌کنند و این سوال را می‌پرسند که چرا باید طلا خرید وقتی که دورنمای میان‌مدت فلزات دیگر و سهام از طلا بهتر است.

gold-price-chart

از دید برخی دیگر از تحلیل‌گران نیز بیت‌کوین به عنوان یک مانع تورمی مطرح می‌شود. از نظر آن‌ها اگر بتوان بیت کوین را به عنوان یک مانع تورمی در نظر گرفت با توجه به اندازه بازار بیت کوین در مقایسه با اندازه بازار املاک و بازار اوراق، انبساط های پولی که در دوران پاندمی اتفاق افتاد، موجب خواهد شد قیمت بیت‌کوین به سطوحی برسد که حتی تصور آن در حال حاضر دشوار است.

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

با وجود اظهار نظرهای خوش‌بینانه در مورد آینده قیمت بیت کوین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته تغییراتی منفی را به ثبت رساند. قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 6 دقیقه عصر به وقت ایران روی 44 هزار و 468 دلار قرار داشت و سرمایه آن به 835 میلیارد دلار رسیده بود.

تغییرات قیمتی دومین ارز دیجیتال مهم دنیا نیز در 24 ساعت گذشته منفی بود. قیمت اتریوم روی 3 هزار و 212 دلار قرار داشت و سرمایه بازار آن به 377 میلیارد دلار رسیده بود.