شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#دولت#دمشق#خبرنگار

استاندار درعای سوریه در گفت‌وگو با تسنیم: توافق بین دولت و عناصر مسلح در حال اجراست


استاندار درعای سوریه در گفت‌وگو با تسنیم: توافق بین دولت و عناصر مسلح در حال اجراست

استاندار درعا در جنوب سوریه طی گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق از اجرای خوب توافق اخیر در این استان خبر داد و اعلام کرد که دولت خواستار ارائه خدمات دولتی در این منطقه است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شهر درعا مرکز استانی به همین نام در جنوب سوریه هفته گذشته شاهد ورود نیروهای ارتش این کشور به شهر و ایجاد مراکز ایست و بازرسی بود.

ورود ارتش سوریه به این شهر بعد از آن صورت گرفت که عناصر مسلح و تروریستی حاضر در این شهر طی دو سال گذشته به تعهدات خود در توافق با دولت سوریه عمل نکرده و حملات خمپاره‌ای و راکتی اخیر به مناطق تحت کنترل دولت، بهانه‌ای شد که ارتش عملیات پاکسازی این شهر را از سرگرفته و عناصر مسلح به اجرای توافق پیشین تن دهند.

به همین مناسبت خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق در مصاحبه‌ای با «مروان ابراهیم شربک» استاندار درعا داشته است. او درباره توافق گفت: « اجرای تسویه حساب و حل و فصل بین دولت سوریه و گروه‌های مسلح است که شامل بازگشت موسسات و ادارات دولتی به منطقه و تحویل انواع سلا‌ح‌های سنگین، نیمه سنگین و سبک افراد مسلح و اخراج مخالفان تسویه حساب از منطقه به شکل عالی ادامه دارد.»

سرلشکر شربک تأکید کرد: «منطقه درعا البلد به طول کامل امن است و آرامش بعد از ورود ارتش سوریه به این شهر و تثبیت مواضع در آن حاکم است و امنیت و ثبات به این شهر برگشته است.»

 

استاندار درعا با بیان اینکه اهالی و بزرگان در این منطقه از بازگشت امنیت و آرامش به آن راضی هستند، گفت که بازگشت همه آوارگان که به دلیل تروریسم گروه‌های مسلح در منطقه آواره شده‌اند، با استقرار ارتش و گسترش کنترل کامل آن بر درعا باعث خشنودی مردم این منطقه شده است.

شربک ادامه داد: «ادارات دولت به این منطقه بازگشته و شروع  به کار کرده و به وظایف خود در برداشتن  آوار و گشایش راه‌ها و ترمیم مراکز خدماتی عمل می‌کنند که در نتیجه تروریسم گرو‌ه‌های مسلح به ویژه مدارس و نانوایی‌ها آسیب دیده‌اند.»

او گفت که بخشی از نانوایی‌ها راه اندازی شده و به شهروندان خدمات ارائه می دهند به گونه‌ای که کار در نانوایی‌های «درعا البلد» و «تشرین» از روز شنبه شروع شده است.

استاندار درعا در گفت‌وگوی خود با تسنیم اعلام کرد که بعد از استقرار ارتش و بازگشت آرامش به این منطقه در سفری به منطقه با اهالی و بزرگان دیدار کرده و سخنان و نیازهای آن‌ها به آب و برق و ارتباطات را شنیده است.

وی تاکید کرد: «دولت سوریه ارائه حمایت کامل به منظور بازگشت زندگی به حالت طبیعی خود در درعا البلد و محله‌های مجاور مانند «المخیم» و طریق السد را در اولویت خود قرار داده است.»

انتهای پیام/