شهرخبر

اخاذی از زنان زنجانی با تهدید انتشار عکس های خصوصی

اخاذی از زنان زنجانی با تهدید انتشار عکس های خصوصی

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: عامل اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شاکیه به بهانه کار در منزل در زنجان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لودر رابطه با ماجرای اخاذی از بانوان با شگرد درج آگهی جعلی کار در منزل، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان زنجانی مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اخیراً شاکیان پرونده در یکی از شبکه‌های اجتماعی با شخصی به هویت نامعلوم که خود را خواستگار معرفی می‌کرد، آشنا شده و با اعتماد بی‌جا، غافل از نیت شوم این مجرم، اطلاعات و تصاویر شخصی خودشان را برای وی ارسال کرده‌اند، افزود: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافل‌گیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شده و ابزارهای دخیل در ارتکاب جرم  وی نیز توقیف شد.

این مسئول با بیان اینکه در بازجویی‌های اولیه متهم منکر بزه‌ارتکابی شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات به جرم خود اعتراف کرد، ادامه داد: طبق اعتراف متهم با درج آگهی جعلی کار در منزل، شماره تماس قربانیان را استخراج کرده و از طریق شبکه اجتماعی تلگرام و واتس‌آپ به بهانه خواستگار پس از جلب اعتماد آن‌ها و با دریافت تصاویر خصوصی و تهدید به انتشار این تصاویر قصد اخاذی از شاکیان را داشته که در نهایت توسط پلیس فتای استان زنجان دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه کاربران در صورت مواجهه با چنین تبلیغاتی قبل از هرگونه اقدامی از آدرس و مجوز شرکت استخدام کننده اطمینان حاصل کنند، گفت: گفتنی است فضای مجازی محل مناسبی برای ارسال تصاویر و اطلاعات خصوصی به افراد ناشناس نیست و امکان سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب از این اطلاعات وجود دارد.

آدینه‌لو خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.Cyberpolice.ir در میان بگذارند.