شهرخبر

آمادگی‌های امنیتی ویژه مراسم اربعین در عراق

اربعین نمایه

منابع عراقی از آمادگی‌های امنیتی ویژه مراسم اربعین در دیالی عراق و مشارکت ۶۰۰۰ نفر از رزمندگان حشد عتبات در برقراری امنیت زائران اربعین امسال خبر دادند.

به گزارش مشرق، «عبدالغنی الاسدی» رئیس سازمان امنیت ملی عراق به استان دیالی رفت تا در جریان آمادگی‌های امنیتی ویژه مراسم اربعین در این استان قرار بگیرد.

دفتر رسانه‌ای رئیس سازمان امنیت ملی عراق بیان کرد: «عبدالغنی الاسدی» در جریان دیدار از دیالی از آخرین آمادگی‌های ویژه امنیتی برای تامین مراسم اربعین امام حسین(ع) مطلع شد.

از سوی دیگر فرمانده لشکر رزمی العباس(ع) وابسته به حشد شعبی عراق از مشارکت ۶۰۰۰ نفر از رزمندگانش در عملیات برقراری امنیت مراسم اربعین خبر داد و اعلام کرد که نیروهای عتبات امسال به طور رسمی در مراسم تامین امنیت مراسم اربعین تحت عنوان حشد عتبات مشارکت خواهند کرد.

فرمانده این لشکر در جریان نشست امنیتی که  با حضور وزیر کشور عراق و جمعی دیگر از فرماندهان امنیتی ارشد عراقی در کربلا برگزار شد، گفت: نیروهای عتبات مقدس امسال به طور رسمی در تامین امنیت مراسم اربعین تحت عنوان حشد عتبات مشارکت خواهند داشت.

وی افزود: دستکم ۶۰۰۰ رزمنده در طرح امنیتی مشارکت خواهند داشت و این قابل افزایش هم خواهد بود. در کنار آن داوطلبانی هم به همراه بخش حفظ نظم عتبات مقدس مشارکت خواهند داشت.

حشد عتبات از دو لشکر رزمی العباس و امام علی (ع) و دو تیپ علی الاکبر و انصار المرجعیة تشکیل شده است.

نیروهای حشد عتبات هرساله امنیت مراسم اربعین و عاشورا را از طریق اقداماتی نظیر کنترل ورودی‌های کربلا و رصد آسمان حرمین شریفین تامین می‌کنند.

این در حالی است که قبلا  «تحسین الخفاجی» سخنگوی عملیات مشترک عراق از طرح امنیتی ویژه اربعین خبر داده بود.

منبع: تسنیم