شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#وزارت#وزارت دفاع

وزارت دفاع آمریکا در پی ساخت فضاپیماهایی هسته ای

وزارت دفاع آمریکا در پی ساخت فضاپیماهایی هسته ای

وزارت دفاع آمریکا با انتشار یک آگهی خواهان توسعه سیستم پیش رانش هسته ای برای فضاپیماهای کوچک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، طبق گزارشی جدید وزارت دفاع آمریکا به تازگی آگهی برای یک سیستم پیش رانش هسته‌ای توسعه یافته در بخش خصوصی منتشر کرده که قادر به حرکت دادن فضاپیماهای کوچک و متوسط باشد.

این وزارتخانه می‌خواهد ماموریت‌هایی فراتر از مدار زمین انجام دهد و فضاپیماهای خورشیدی و برقی فعلی برای چنین ماموریت‌هایی مناسب نیستند.

سیستم پیش رانش هسته‌ای دلتا وی بسیار بالایی ارائه می‌دهد و حجم آن روی زمین کمتر از ۲ هزار کیلوگرم (۴۴۰۹ پوند روی زمین) خواهد بود. دلتا وی معیاری برای اندازه‌گیری ضربه‌ای است که برای انجام مانورهایی مانند پرتاب، فرود بر روی یک سیاره، قمر یا مانور مداری موردنیاز است.

چنین سیستمی علاوه بر فراهم کردن برق، هنگامیکه فضاپیما در سایه قرار می‌گیرد، گرمای آن را تأمین می‌کند و از سوی دیگر میزان تشعشعات فضایی به بخش‌های دیگر ابزار را کاهش می‌دهد. این وزارتخانه تا ۲۳ سپتامبر تقاضاها را دریافت می‌کند و احتمالاً ۶۰ تا ۹۰ روز پس از آن قراردادی با شرکت منتخب بسته می‌شود.

این در حالی است که ناسا و سازمان‌های دیگر هم اکنون در حال توسعه یا پشتیبانی از فضاپیماهای هسته‌ای هستند. اما مدت زیادی طول می‌کشد تا طرح‌های آنها آماده شود. وزارت دفاع آمریکا امیدوار است طی ۳تا۵ سال آینده نمونه اولیه چنین سیستمی را بسازد.

هرچند در آگهی منتشر شده هیچ سرنخی درباره مشخصات فضاپیمای در حال تولید وجود ندارد، اما اشاره به فضاپیماهای کوچک‌تر نشان می‌دهد احتمالاً سیستم هسته‌ای مورد نظر مربوط به کاوشگر یا ماهواره باشد.