شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مناظره#انتخابات#آلمان#نتایج#دموکرات

"اولاف شولتز" پیروز دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای صدراعظمی آلمان


"اولاف شولتز" پیروز دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای صدراعظمی آلمان

کمتر از دو هفته مانده تا انتخابات پارلمانی آلمان، نامزدهای صدراعظمی در یک مناظره تلویزیونی با هم بحث و تبادل نظر کردند و نتایج نظرسنجی از بین مخاطبان نشان داد که نامزد حزب سوسیال دموکرات پیروز این مناظره بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی بعد از دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای صدراعظمی در آلمان نشان می‌دهد که "اولاف شولتز"، نامزد صدراعظمی از حزب سوسیال دموکرات برنده این مناظره بوده و بیشترین شانس برای تصاحب این سمت را دارد.

نتایچ این نظرسنجی ازبین تماشاگران این مناظره که از طرف "آ ار دی" آلمان انجام شده نشان می دهد که اگر صدراعظم آلمان مستقیما از طرف شهروندان انتخاب می شد 43 درصد به "اولاف شولتز" رای می دادند.

در این نظرسنجی آرمین لاشت، نامزد حزب دموکرات مسیحی با کسب 24 درصد آراء در جایگاه دوم قرار گرفت و آنالنا بائر بوک، نامزد حزب سبزها برای صدر اعظمی آینده آلمان هم با کسب 19 درصد آراء در جایگاه سوم قرار گرفت.

این نظرسنجی توسط موسه اینفراتست دیامپ و بعد از مناظره تلویزیونی شب گذشته و ازبین تماشاگران این مناظره انجام شده است.

اولین دوئل تلویزیونی نامزدهای صدراعظمی در آلمان هم کمتر از یک ماه قبل از انتخابات پارلمانی در این کشور برگزار شد. این سه نامزد در آن مناظره حدود 2 ساعت به سوالات دو خبرنگار تلویزیونی پاسخ دادند.

موسسسه فورسا بعد از آن مناظره هم یک نظرسنجی را بین 2500 نفر از تماشاگران واجد شرایط رای دادن این مناظره تلویزیونی انجام داد و 30 درصد اعلام کردند که "آنالنا بائر بوک"، نامزد صدراعظمی از حزب سبز آلمان پیروز این انتخابات است. 36 درصد اولاف شولتز، نامزد صدراعظمی از حزب سوسیال دموکرات را برتر دانستند و تنها 25 درصد به "آرمین لاشت"، نامزد صدراعظمی از حزب دموکرات مسیحی رای دادند.

انتخابات پارلمانی آلمان در تاریخ 26 سپتامبر (4 مهرماه) برگزار می شود.

با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدراعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

رهبران و مسئولان اتحادیه احزاب متحد مسیحی رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

لاشت از نامزدهای محبوب صدراعظمی در بین شهروندان آلمانی است.

مقامات حزب سبز آلمان هم به اتفاق آراء، "آنالنا بائربوک" را به عنوان نامزد صدراعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

«اولاف شولتز» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/