شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#شورای عالی

رئیس شورای عالی سیاسی یمن:

ائتلاف سعودی ثروت های یمن را به یغما می‌برد

ائتلاف سعودی ثروت های یمن را به یغما می‌برد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی تأکید کرد که ائتلاف سعودی ثروت های این کشور را به یغما می‌برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن با «صادق امین ابورأس» رئیس حزب «کنگره مردمی» دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدار گفت: ائتلاف سعودی ثروت یمن را به یغما می برد.

بر اساس این گزارش، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه نیز گفت: عربستان سعودی در کنار حملات نظامی، فشارهای اقتصادی خود علیه ملت یمن را نیز تشدید کرده است. در شرایط کنونی انسجام داخلی در یمن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

صبح امروز نیز «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در سخنانی گفته بود: سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان مسئول قانونی و اخلاقی پیامدهای ادامه بسته ماندن فرودگاه صنعاء هستند.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن پیشتر هم به اظهارات اخیر «هانس گراندبرگ» فرستاده جدید سازمان ملل متحد در این کشور واکنش نشان داده بود. وی در این خصوص گفت: گراندبرگ باید بداند که طرف متجاوز در یمن، عربستان و امارات هستند. کسانی که ملت یمن را به خاک و خون می کشند، عربستان و امارات هستند.

این مقام یمنی یادآور شد: اگر قرار باشد گراندبرگ نیز همان مسیر اشتباه ۷ سال گذشته سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل متحد را در پیش گیرد، قطعاً به راه حلی برای حل و فصل بحران یمن دست نخواهد یافت.