شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوشنبه#پرسپولیسی‌ها

گزارش اختصاصی خبرورزشی از دوشنبه

پرسپولیسی‌ها محاصره شدند!/ تاجیکی‌ها پرسپولیسی‌ها را سورپرایز کرد

تجمع ایرانی‌های مقیم تاجیکستان مقابل هتل هیلتون دوشنبه باعث تعجب پرسپولیسی‌ها شد.

پرسپولیسی‌ها محاصره شدند!/ تاجیکی‌ها پرسپولیسی‌ها را سورپرایز کرد
خبرورزشی -

کاروان پرسپولیس روز جمعه برای برگزاری بازی خود در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال تاجیکستان راهی دوشنبه پایتخت این کشور شد. گزارش اختصاصی خبرورزشی را از آخرین اخبار و اتفاقات اردوی پرسپولیس را در ادامه می خوانید.

تماس با ایران

اعضای کاروان پرسپولیس به صورت مرتب با ایران و خانواده هایشان در تماس هستند. با توجه به اینکه در تاجیکستان برخلاف کشورهایی مثل قطر و امارات تماس از طریق واتس آپ ممنوع نیست؛ پرسپولیسی ها به راحتی می توانند با ایران تماس بگیرند.  

خبری از غذاهای تند نیست

غذاهای هندی به تند بودن زیاد معروف هستند. همین موضوع یکی از نگرانی های بازیکنان پرسپولیس موقع سفر به هند برای انجام بازی های مرحله گروهی بود. با توجه به نزدیک بودن فرهنگ و سنت های غذایی در تاجیکستان، غذایی که برای پرسپولیسی ها سرو می شود مناسب با طبع آن ها است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد. اعضای پرسپولیس در تاجیکستان بیشتر مرغ و ماهی مصرف می کنند.  

تمرین با توپ های آسیایی

تعداد ۲۰ عدد توپ بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱ به مسئولان تیم پرسپولیس تحویل داده شد تا سرخ پوشان با توپ های آسیایی نمرین کنند.

جلسه پزشک پرسپولیس با مسئولین هتل

علیرضا حقیقت صبح دیروز  در جلسه‌ با مسوولان هتل پیگیر مسایل مربوط به تغذیه بازیکنان و همچنین تکمیل امکانات بهداشتی در اتاق‌ها شد.

 علیرضا حقیقت پزشک پرسپولیس در این مورد گفت: مسایل مختلفی وجود دارد که باید در محل اسکان مراقب آن‌ها باشیم. به عنوان مثال، از مسوولان هتل خواستیم که مواد ضد عفونی کننده و ماسک در اتاق‌ها قرار داده شود. همچنین درباره منوی غذا باید هماهنگی می‌شد. ذائقه بچه‌ها، تایمینگ غذاهای اصلی و میان وعده‌ها، منوی مخصوص روز مسابقه و بعد از مسابقه، نوشیدنی‌ها و موارد دیگری از این دست را به هتل و مسئول آشپزخانه اعلام کردیم.

اختلاف ساعت پرسپولیسی ها را اذیت نمی کند

معمولا وقتی تیم های ایرانی به اردوها و مسابقات خارجی می روند اگر اختلاف ساعت آن کشور با ایران زیاد باشد به لحاظ ساعت خواب دچار مشکل می شوند ولی با توجه به اختلاف ساعت 30 دقیقه ای با تاجیکستان مشکلی پرسپولیسی ها را تهدید نمی کند.

هوای مطبوع دوشنبه پرسپولیسی ها را سر کیف آورد

هرچند به روزهای آخر تابستان نزدیک می شویم ولی همچنان گرمای هوا در تهران محسوس است. با این حال تاجیکستان آب و هوایی به مراتب معتدل تر نسبت به این روزهای ایران دارد و چند درجه خنک تر است. همین موضوع باعث شد بازیکنان پرسپولیس حسابی سر کیف بیایند و از آب و هوای دوشنبه لذت ببرند.

معرفت تاجیکی‌ها پرسپولیسی‌ها را سورپرایز کرد

ظهر امروز یکشنبه و در محل هتل اقامت پرسپولیس در شهر دوشنبه، نمایندگان وزارت تندرستی تاجیکستان (وزارت بهداشت) و معاون وزیر در اردوی پرسپولیس حضور یافتند و شرایط مهدی مهدی‌خانی بازیکن مصدوم پرسپولیس را جویا شدند.

در این ملاقات، نمایندگان وزارت بهداشت تاجیکستان به نمایندگان پرسپولیس، پزشک تیم و مدیر تیم اعلام کردند که آماده هر گونه همکاری برای کمک به درمان این بازیکن هستند که روز گذشته در تمرین تیم، دست او دچار شکستگی شده بود.

کار با ارزش و معرفت تاجیکی ها باعث سورپرایز پرسپولیسی ها شد و  مورد تقدیر و تشکر نمایندگان پرسپولیس قرار گرفت و قرار شد در صورت لزوم، دو طرف در این زمینه، همکاری‌های لازم را داشته باشند.

تمرین در زمین اسپارتاک

زمین اسپارتاک که فاصله زیادی با محل اقامت پرسپولیسی ها ندارد زمینی است که عصر امروز شاگردان یحیی گل محمدی دومین تمرین خود را در آن برگزار کردند. در این تمرین به جز مهدی مهدی خانی که مصدوم شده، سایر نفرات با آمادگی کامل تمرین کردند.

مهاجم مصدوم پرسپولیس با تیم برمی گردد

بعد از مصدومیت شدید مهدی مهدی خانی و شکستگی دست این بازیکن، پزشکان پرسپولیس قصد داشتند این بازیکن را بلافاصله به تهران بفرستند تا مراحل درمانی مهاجم جوان پرسپولیس آغاز شود ولی با توجه به نبود پرواز مستقیم به تهران، احتمالا این بازیکن به همراه تیم به ایران باز می گردد.

پرسپولیسی‌ها در محاصره  ایرانی‌ها

ایرانی‌های نسبتا زیادی در تاجیکستان و به خصوص پایتخت این کشور زندگی می کنند. از همین رو عده زیادی از ایرانی های مقیم دوشنبه مقابل هتل هیلتون که پرسپولیسی ها در آن اقامت دارند تجمع کردند و به شدت اعضای کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس را تشویق می کردند.