شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق#منابع

عضو ائتلاف فتح: تداوم حضور آمریکا خطری برای اوضاع داخلی عراق است


عضو ائتلاف فتح: تداوم حضور آمریکا خطری برای اوضاع داخلی عراق است

منابع عراقی از تحرکات آمریکا برای بی ثباتی اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و نابودی روند سیاسی این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «عباس شعیل» نماینده وابسته به ائتلاف فتح در پارلمان عراق از تحرکات آمریکا برای بی ثباتی اوضاع داخلی عراق خبر داد.

وی افزود: همه گروه‌های سیاسی بر لزوم برگزاری انتخابات در دهم اکتبر آینده بدون تعویق اصرار دارند.

شعیل اعلام کرد: همه اقدامات لازم از سوی کمیساریای عالی انتخابات انجام شده است.

وی ادامه داد: آمریکا به دنبال سوق دادن عراق به سوی روند خطرناک است. آمریکا به دنبال خلاصی از روند سیاسی عراق است، مشابه کاری که در افغانستان انجام داد.

این نماینده ائتلاف فتح گفت: آمادگی مردمی بالایی برای مشارکت در انتخابات وجود دارد و این با وجود همه طرح‌های بی ثبات کننده سیاسی و امنیت است که هرازگاهی با هدف تعویق موعد انتخابات می‌شود.

«احمد علی» دیگر نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق گفت: خروج نیروهای آمریکایی نمایشی است و این نیروها در عراق خواهند ماند که این خطری برای اوضاع داخلی است. حضور این نیروها مشکل آفرین است.

«محمد سعدون» نمایند سابق پارلمان عراق اعلام کرد: خطر واقعی حشد شعبی را با توجه به ادامه حضور آمریکا در داخل عراق تهدید می‌کند. آمریکا به دنبال تضعیف حشد شعبی به منظور اجرای طرح‌های تروریستی است.

«محمد کریم» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون در پارلمان عراق هم درباره ادامه سکوت در برابر جنایات نظامیان آمریکایی و هدف قرار دادن گاه و بیگاه مواضع حشد شعبی عراق از سوی آمریکایی‌ها، هشدار داد و این سکوت را عامل ادامه این حملات دانست.

«قسطل العجلی» دیگر نماینده ائتلاف فتح عراق هم گفت: ائتلاف فتح در دوره آتی تمام تمرکز خود را روی استان‌های جنوبی خواهد گذاشت.

وی افزود: شهروندان در استانهای ذی قار، المثنی، بصره و میسان از فقر و بیکاری رنج می برند. ائتلاف فتح در درجه اول روی خدمات رسانی و دغدغه‌های اقتصادی تمرکز خواهد کرد.

نظارت بیش از 500 ناظر عربی و بین المللی بر انتخابات عراق

«عبدالحسین الهنداوی» مشاور نخست وزیر عراق اعلام کرد که بیش از 500 ناظر عربی و بین المللی بر انتخابات دهم اکتبر نظارت خواهند داشت.

وی به مشارکت ناظران سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و برخی ناظران از دیگر کشورها از جمله روسیه اشاره کرد که تمایل خود را برای ارسال ناظر اعلام کرده اند.

الهنداوی تاکید کرد: ماموریت سازمان ملل و ناظران بین المللی فقط محدود به نظارت روند انتخابات در روز رای گیری و فقط ارزیابی روند رای گیری است.

وی ابراز امیدواری کرد که روند انتخابات دهم اکتبر از انتخابات قبلی بهتر برگزار شود.

الهنداوی در ادامه از رای دهندگان هم خواست که کارت های انتخاباتی خود را تحویل بگیرند.

انتهای پیام/