شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آفیس#دلار#میلیون دلار

شانگ چی با ۳۵ میلیون دلار بار دیگر رتبه نخست باکس آفیس را کسب کرد


شانگ چی با 35 میلیون دلار بار دیگر رتبه نخست باکس آفیس را کسب کرد

فیلم شانگ چی در هفته دوم اکرانش بار دیگر جایگاه نخست گیشه را کسب کرده و فیلم دوم «مرد آزاد» با فاصله نزدیک به ۳۰ میلیون دلار در جایگاه دوم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به نقل ورایتی، «شانگ چی و افسانه 10 حلقه» با فروش 35 میلیون و 800 هزار دلاری در دومین هفته فروش خود گیشه را تصاحب کرد.

فروش بلیت برای این فیلم از آغاز اکرانش 53 درصد افت داشت. البته فروش شانگ چی بهتر از«بیوه سیاه» است که در دومین هفته فروش خود تقریباً 70 درصد سقوط کرد. «بیوه سیاه» در اوایل تابستان بطور همزمان در سینماها و سرویس دیزینی پلاس اکران شد در حالی که «شانگ چی» تنها در سینماها اکران دارد. در فروش جهانی این فیلم در حال حاضر 257 میلیون دلار فروش کرده است. شانگ چی با فروش 145 میلیون و 600 هزار دلاری باکس آفیس آمریکا، چهارمین فیلم پرفروش سال 2021 است و اگر این روند فروش ادامه داشته باشد می‌تواند عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را داشته باشد.

مرد آزاد نیز با فروش 5 میلیون و 800 هزار دلاری خود در جایگاه دوم قرار گرفت. این فیلم کمدی و اکشن بعد از 5 هفته اکران، 101 میلیون و 800 هزار دلار فروش داشته است. مرد آزاد 174 میلیون و 700 هزار دلار از 47 بازار جهانی فروش کرده و در مجموع فروش کلی آن به 276 میلیون و 500 هزار دلار رسید.

در جایگاه سوم باکس آفیس آمریکا، فیلم تازه اکرانی تریلر «بدخیم» توانست با 5 میلیون و 600 هزار دلار از اکران در 3 هزار و 485 سالن فروش کند. باتوجه به بودجه 40 میلیون دلاری این فیلم، این یک نتیجه خوب است زیرا در دوران همه‌گیری فیلم‌های وحشتناک قابل اعتماد بوده است. علاوه بر این «جیمز وان» کارگردان این فیلم که کارگردان فیلم‌های «احضار» و «اره» است، سابقه خوبی در فیلم‌های ترسناک سینمایی دارد. این فیلم در 69 بازار جهانی خارج از آمریکا، 9 میلیون و 500 هزار دلار فروش داشته و در مجموع 15 میلیون و 100 هزار فروش کرده است.

فیلم تریلر «مرد آبنباتی» محصول کمپانی یونیورسال، با فروش 4 میلیون و 800 هزار دلار از اکران در 3 هزار و  279 سالن سینما در جایگاه چهارم گیشه آمریکای شمالی قرار گرفت. فروش کلی این فیلم بعد از سه هفته اکران به 48 میلیون دلار در آمریکا و کانادا رسید و در سطح جهانی نیز 10 میلیون و 900 هزار دلار فروش کرد.

«گشت‌وگذار» در جنگل نیز در هفته هفتم اکران خود نیز با فروش 2 میلیون و 400 هزار دلار در جایگاه پنجم قرار گرفت. این فیلم با بازی دوان جانسون و امیلی بلانت 109 میلیون دلار و در سطح جهانی نیز 194 میلیون دلار فروش کرد.

روز ملی سینما و روز پرکشیدن "عالیجناب" تیپ‌سازی در دوبله! + فیلم

چگونه یک استدلال غلط قهرمان را در 121 سالگی سینما حذف کرده است؟/ آینه سینمای ایران زنگار بسته است

انتهای پیام/