شهر خبر

پنجره مهر؛

هزینه نذر روضه امام حسین (ع) در اصفهان سقفی برای نیازمندان شد

هزینه نذر روضه امام حسین (ع) در اصفهان سقفی برای نیازمندان شد

اصفهان – خیران اصفهان در قالب نذر «۶۰ شب روضه خانگی» هزینه‌های اطعام محرم را با توجه به محدودیت‌های کرونایی برای ساخت مسکن برای نیازمندان اصفهان هزینه کردند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها – مریم یاوری: پاندمی کرونا دو سال است که همه جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است، انسان‌های زیادی جان باخته‌اند و خانواده‌هایشان به سوگواری آنها نشسته‌اند، برخی نیز مبتلا شده و بهبود یافته‌اند و برخی نیز از این ویروس منحوس جان سالم به در برده‌اند.

اما در این بین سبک زندگی نیز تغییرات جدی داشته است، کرونا و محدودیت‌هایش باعث شد تا انسان‌ها قدر یکدیگر را بیشتر بدانند و از سوی دیگر برای نشان دادن مهر و محبت خود به دیگران روش‌های خلاقانه‌ای را انتخاب کنند.

در این بین احیای روضه‌های خانگی در ماه‌های محرم و صفر حال و هوای دیگری داشت، گویا رنگ و بوی روضه‌ها چهره واقعی‌تری به خود گرفت و عزادان حسینی عشق را جور دیگری معنا کردند.

اصفهان نیز که از دیرباز شهره برگزاری تجمعات چند صد هزار نفره برای عزاداری حسینی بوده است، طی دو سال گذشته سبک‌های زیادی از عزاداری را شاهد بوده‌ایم. برگزاری پویش «۶۰ شب روضه خانگی» از جمله این سبک‌ها بود که در آن خیران هزینه‌های اطعام عزاداری‌های بزرگ را برای تأمین مسکن نیازمندان نذر می‌کردند و با این اقدام توانستند چراغ خانه‌های بسیاری را روشن نگه دارند.