شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رهبر انقلاب#حوزه#کتاب

مطالبات رهبر انقلاب در حوزه کتاب| ۵ «باید» حوزه کتاب از دیدگاه مقام معظم رهبری


مطالبات رهبر انقلاب در حوزه کتاب| 5 «باید» حوزه کتاب از دیدگاه مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب پنج باید مهم در حوزه کتاب را سال‌ها پیش برشمرده‌اند‌، بایدهایی که این روزها همچنان پابرجاست و به عنوان مشکلات اصلی نشر مطرح می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این روزها در ساختمان بهارستان مشغول به  فراهم کردن مقدمات لازم برای سکانداری چهار ساله حوزه فرهنگ کشور است؛ حوزه‌ای که با مشکلات بسیاری در زیرمجموعه‌های خود روبروست: مشکلاتی ساختاری،‌ اقتصادی و فرهنگی. در این میان بسیاری از فعالان عرصه فرهنگ،‌ کارشناسان،‌ اتحادیه‌های صنفی و... راهکارهای مدنظر خود را طبیعتاً تاکنون به گوش وزیر رسانده‌اند.

حوزه کتاب یکی از حوزه‌های رمشکل مجموعه وزالرت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌رود حوزه‌ای که سال‌هاست دست به گریبان مشکلات ریز و درشت اقتصادی و ساختاری است. دولت‌های گذشته نیز تاکنون اقدام چندانی برای حل مشکلات انجام نداده‌اند؛ چرا که عمده اقدامات آن‌ها درمحورهای فرعی و غیر زیربنایی بوده است؛ این در حالی است که حوزه نشر در کشور ما سال‌هاست از مسائل ساختاری رنج می‌برد.

در رأس همه کارشناسان و فعالان حوزه فرهنگ رهبر انقلاب آشناترین فرد به مسائل حوزه فرهنگ علی‌الخصوص کتاب به شمار می‌روند‌، رهبر انقلاب علاوه بر توجه به نویسندگان و  تازه‌های نشر بازار داخل و خارج از ایران در جریان بازدید از نمایشگاه‌های کتاب در سال‌های اخیر از نزدیک با ناشران گفت‌وگو کرده و مسائل و مشکلات نشر را به خوبی می‌شناسند؛ بنابراین در این میان سخنان و تأکیدات مقام معظم رهبری می‌تواند بهترین چراغ راه برای فعالیت مجموعه جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه معاونت فرهنگی و کتاب باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و پنحجمین نمایشگاه کتاب تهران که اردیبهشت 91 برگزار شد،‌ ضمن بیان نکات مهم و راهبردی، پنج راهکار اصلی و مهم حوزه کتاب   را برشمردند؛ راهکارهایی که امروز پس از گذشت 9 سال هنوز کاربرد دارد و به عنوان مهمترین دغدغه‌های حوزه نشر مطرح است.

این بایدها به شرح ذیل است:

انتهای پیام/