شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#اربعین#شهرداری تهران

اعزام ۳۰۰ نیروی پاکبان شهرداری تهران به عراق برای ارائه خدمات در مراسم اربعین


اعزام 300 نیروی پاکبان شهرداری تهران به عراق برای ارائه خدمات در مراسم اربعین

دبیر کمیته خدمات شهری اربعین برنامه‌های خدمات شهرداری در عراق از اعزام ۳۰۰ نیروی پاکبان شهرداری تهران برای ارائه خدمات در مراسم اربعین به کربلا و نجف خبر داد.

کامران رنگیشه دبیر کمیته خدمات شهری اربعین برنامه‌های خدمات شهرداری در عراق در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با تعداد و نحوه اعزام نیروهای شهرداری تهران در مراسم اربعین امسال در کربلا اظهار کرد: طبق موافقت کشور عراق قرار است 30 هزار زائر ایرانی به کشور عراق عزیمت داشته باشند که البته طبق اعلام صورت گرفته این اعزام کاملاً به صورت هوایی خواهد بود و هیچ زائری به صورت زمینی و از طریق مرزها وارد کشور عراق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: سهمیه کمیته خدمات شهری شهرداری تهران نیز امسال 300 نفر خواهد بود که طبق دستورالعمل ابلاغ شده همکاران ما در شهرداری تهران علاوه بر واکسیناسیون دو مرحله‌ای باید قبل از سفر نیز با دسترس داشتن تست منفی پی‌سی‌آر آماده اعزام شوند.

دبیر کمیته خدمات شهری اربعین برنامه‌های خدمات شهرداری در عراق گفت: همچنین در سال جاری و شرایط کرونا نیروهای اعزام شده به کربلا زیر 50 سال بوده و افرادی انتخاب می‌شوند که دارای بیماری زمینه‌ای نباشند.

رنگیشه با بیان  اینکه طبق دستور شهردار تهران از هر ناحیه دو پاکبان برای اعزام به کربلا و مراسم اربعین انتخاب خواهند شد، اضافه کرد: با توجه به 124 ناحیه شهرداری تهران؛ 250 نیروی پاکبان انتخاب و 50 نفر باقیمانده نیز شامل دو تیم پزشکی و نیروهای آتش‌نشانی خواهند بود.

وی اظهار کرد: البته رایزنی‌هایی با وزارت کشور در حال انجام است که 100 نفر دیگر از نیروهای شهرداری نیز برای مراسم اربعین به کربلا اعزام بشوند.

دبیر کمیته خدمات شهری اربعین برنامه‌های خدمات شهرداری در عراق درباره تقسیم‌بندی و استقرار نیروهای خدماتی و پاکبان شهرداری تهران در کربلا و نجف ادامه داد: 200 نفر از نیروها در کربلا و 100 نفر در نجف مستقر و مسئولیت نظافت را برعهده خواهند داشت.

رنگیشه همچنین در ارتباط با زمان اعزام نیروهای خدمات شهری و پاکبان به عراق تصریح کرد: طبق هماهنگی انجام شده 27 شهریور (شنبه هفته آینده) اعزام و دو روز بعد از مراسم اربعین به کشور بازخواهند گشت.

انتهای پیام/