شهر خبر

تشکیل دولت فراگیر محور دیدار کرزی و عبدالله با مقامات قطری


تشکیل دولت فراگیر محور دیدار کرزی و عبدالله با مقامات قطری

وزیر خارجه قطر در دیدار با رئیس جمهور سابق و رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان درباره ایجاد دولت فراگیر و آشتی ملی تبادل نظر کردند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالرحمن بن جابر آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه‌ قطر به همراه «محمد بن احمد المسند» مشاور امنیت ملی دولت قطر و هیئت همراهش در سفر به کابل با «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق و «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان دیدار کردند.

براساس بیانیه منشر شده توسط شورای عالی مصالحه افغانستان، در این دیدار کرزی و عبدالله از نقش و تلاش‌های دولت قطر برای تامین صلح و میزبانی از روند مذاکرات تشکر و قدردانی نموده و دو طرف در باره تحولات اخیر افغانستان و ایجاد «نظام فراگیر» بحث و تبادل‌نظر کردند.

معاون نخست وزیر قطر همچنین از ماندن کرزی و عبدالله در کنار مردم افغانستان تقدیر نمود و تاکید کرد که دولت قطر بدون مداخله در امور داخلی افغانستان به تلاش‌های خود برای تامین ثبات در افغانستان ادامه می‌دهد و دیدگاه‌های آن‌ها برای قطر مهم می‌باشد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه قطر، هیئت قطر بر تعهد قطر برای حمایت از تمام تلاش‌هایی که منجر به تحقق آشتی ملی در افغانستان می‌شود، تاکید کرد.

این نخستین سفر رسمی مقامات یک کشور خارجی پس از معرفی کابینه طالبان به افغانستان است.

انتهای پیام/.