شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

اختصاصی| آیا واقعا گونه دلتا کرونا خطر بستری شدن در بیمارستان را دو برابر می کند؟ 

اختصاصی| آیا واقعا گونه دلتا کرونا خطر بستری شدن در بیمارستان را دو برابر می کند؟ 

بر اساس یک مطالعه جدید  افرادی که به نوع دلتای کرونا مبتلا می شوند ، در مقایسه با سویه های قبلی کروناویروس ، دو برابر خطر بستری شدن در بیمارستان را دارند.

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز یک مطالعه در انگلستان نشان داد که نوع دلتا منجر به میزان بالاتری از بستری شدن در بیمارستان و مراقبت های اورژانسی می شود ، به طوری که کمتر از ۲ درصد عفونت ها در افراد کاملاً واکسینه شده رخ می دهد. اگر جمعیت واکسینه نشده یا فقط تا حدی واکسینه شده باشند ، شیوع دلتا می تواند بار بیشتری را بر بیمارستان ها و مراقبت های بهداشتی نسبت به شیوع آلفا ایجاد کند.

 دکتر پرسانیس و همکارانش داده های سلامتی بیش از ۴۳۰۰۰ نفر را که بین ۲۳ مارس تا ۲۹ مه به کووید ۱۹ آلوده شده بودند ، تجزیه و تحلیل کردند. در میان افراد مورد مطالعه ، ۷۴ درصد واکسینه نشده بودند ، ۲۴ درصد تا حدی واکسینه شده بودند و ۲ درصد نیز کاملاً واکسینه شده بودند.

در آن زمان ، ۸۰٪ آلوده به نوع آلفا بودند که به B.1.1.7 نیز معروف است و ۲۰٪ نیز به نوع دلتا یا B.1.617.2 آلوده بودند. افراد آلوده به دلتا به طور متوسط جوانتر بودند. خطر بستری شدن برای هر دو گروه اندک بود.

حدود ۲‌.۲ درصد از افرادی که دارای نوع آلفا بودند و ۲.۳ درصد از کسانی که دارای نوع دلتا بودند در عرض دو هفته پس از آزمایش مثبت در بیمارستان بستری شدند. آنها با محاسبه مواردی که خطر بستری شدن بیمار را در بیمارستان افزایش می داد دریافتند که دلتا بیش از دو برابر بیشتر خطر دارد به ویژه برای افرادی که واکسینه نشده اند یا فقط تا حدی واکسینه شده اند.

گاوین دابررا اپیدمیولوژیست  عمومی در بیانیه ای گفت: مااز قبلاً می دانستیم که واکسیناسیون محافظت عالی در برابر دلتا به ما ارائه می دهد. وی گفت: ضروری است کسانی که دو دوز واکسن دریافت نکرده اند در اسرع وقت این کار را انجام دهند.

 نوع دلتا تقریباً ۹۹درصد موارد جدید کووید ۱۹ را در بیشتر کشورها تشکیل می دهد. مقامات بهداشت عمومی ماه هاست که می دانند نوع دلتا نسبت به سویه های قبلی کروناویروس مسری تر است ، اما مشخص نیست که آیا منجر به بیماری شدیدتر و بستری شدن می شود یا خیر.

 داده ها آنچه را که در عمل بالینی مشاهده می کنیم تأیید می کنند ، یعنی علاوه بر این که نوع دلتا نسبت به نسخه اصلی یا آلفا آلوده تر است ، همچنین باعث ایجاد بیماری های شدیدتر در جمعیت هایی می شود که قبلاً فقط دارای عفونت های خفیف بوده اند. مقابله با این مسئله نیاز به یک برنامه جامع واکسن در افراد جوان را نشان می دهد و به وضوح می گوید که این تصور که آنها مبتلا به کووید شدید نمی شوند دیگر صحت ندارد.

۳۰ آگوست۲۰۲۱
Webmd

گلنوش محبعلی