شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#دولت#شورای امنیت

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن:

سازمان ملل مسئول پیامدهای بسته ماندن فرودگاه «صنعاء» است

سازمان ملل مسئول پیامدهای بسته ماندن فرودگاه «صنعاء» است

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان را مسئول پیامدهای ادامه بسته ماندن فرودگاه بین المللی صنعاء دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن با «دیوید گریسلی» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در جریان این دیدار تأکید کرد: سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان مسئول قانونی و اخلاقی پیامدهای ادامه بسته ماندن فرودگاه صنعاء هستند.

گریسلی نیز در این دیدار از همکاری دولت نجات ملی یمن و تلاش این دولت برای حل مشکلاتی که فعالیت‌های انسان دوستانه سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین المللی در یمن با آن مواجه هستند تمجید کرد.

روز گذشته نیز نخست وزیر دولت نجات ملی یمن به اظهارات اخیر «هانس گراندبرگ» فرستاده جدید سازمان ملل متحد در این کشور واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: گراندبرگ باید بداند که طرف متجاوز در یمن، عربستان و امارات هستند. کسانی که ملت یمن را به خاک و خون می کشند، عربستان و امارات هستند.

این مقام یمنی یادآور شد: اگر قرار باشد گراندبرگ نیز همان مسیر اشتباه ۷ سال گذشته سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل متحد را در پیش گیرد، قطعاً به راه حلی برای حل و فصل بحران یمن دست نخواهد یافت.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن همچنین تصریح کرد: فرستاده جدید سازمان ملل متحد در یمن باید بی طرف باشد. او نباید تسلیم فشار کشورهای دیگر شود. از سوی دیگر، «جلال الرویشان» معاون نخست وزیر در امور دفاع و امنیت دولت نجات ملی یمن هم گفت: گراندبرگ تلاش می‌کند سعودی‌ها مظلوم جلوه دهد.

پیشتر، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفته بود: تنها راه برقراری صلح در یمن پایان محاصره بدون باج خواهی است. اگر ائتلاف سعودی به دنبال صلح است، ابتدا باید محاصره ملت یمن را لغو کند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به درخواست‌های آمریکا برای تحقق صلح در این کشور اشاره کرد و گفت: درخواست‌ها برای صلح با متجاوزانی که یمنی‌ها را قتل عام می‌کنند، مردود است. ملت یمن از صلح با قاتلان بیزار است.

وی در ادامه تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا و انگلیس، سعودی‌ها و اماراتی‌ها را در تشدید محاصره ملت یمن کمک می‌کنند. سوالی که وجود دارد این است که چرا مقامات آمریکایی همچنان به فروش تسلیحات خود به متجاوزان در یمن ادامه می‌دهند؟ طبیعی است که آمریکایی‌ها به دنبال طولانی‌تر شدن جنگ یمن و اشغال کامل این کشور هستند.

گفتنی است، هاس گراندبرگ دیلپمات سوئدی که چندی پیش از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به عنوان فرستاده جدید این سازمان در یمن منصوب شد، در گزارش خود پیرامون تحولات یمن از محکوم کردن سعودی‌ها به عنوان طرف متجاوز خودداری کرده است.