شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#استقلال

۱۳ گل استقلال و ۵ گل پرسپولیس سوخت!

۱۳ گل استقلال و ۵ گل پرسپولیس سوخت!

استقلال و پرسپولیس با شایستگی هر چه تمام راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شدند و بهترین خطوط تهاجمی غرب آسیا را در اختیار داشتند اما درصد زیادی از این گل‌ها را بازیکنان جدا شده دو تیم زدند.

شاید در ابتدا راه کسی فکرش را نمی کرد استقلال صدرنشین گروه مرگ شود و پرسپولیس مثل آب خوردن از گرمای هند فرار کند اما نمایندگان ایران با نمایشی درخشان راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شدند.

مثل هر سال بعد درخشش نمایندگان ایران در آسیا ستاره های این دو تیم به سادگی جدا می شوند و دست مربیان برای بازی در مراحل حذفی بسته می شود. تیم های آسیای متمول کمین می کنند و ستاره های تیم هایی که توانایی مالی خوبی ندارند به خدمت می گیرند.

در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ سرخابی های تهرانی تغییراتی مهمی داشتند که عمده آن مربوط به گلزنان دو تیم می شود. رقبا و دشمنان داخلی و خارجی سرخابی های تهرانی هوشمندانه این دو تیم را تضعیف کردند تا یک بار دیگر قهرمانی در آسیا دور از دسترس به نظر رسد.

 استقلالی ها جدایی تیام و جباروف را در کنار چند ستاره دیگر مثل ابراهیمی،  نورافکن و مجید حسینی از تیمی که شایسته قهرمانی در آسیا بود را فراموش نمی کنند و پرسپولیس ها هم در فینالی که مدافعان این تیم مقصر باخت بودند جای خالی شجاع خلیل زاده را فراموش نخواهند کرد اما این اتفاقات هم درس عبرتی برای مدیران جدید سرخابی نشد و این دو تیم باز هم در آستانه موفقیت در آسیا بازیکنان کلیدی خود را از دست دادند.

در استقلال اوضاع بسیار عجیب پیش رفت. بعد باز شدن زخم چرکین اخلافات مدیریت استقلال و سرمربی تیم مشخص شد هیچ یک از بازیکنانی که کنار رفتند با دستور سرمربی تیم نبود تا مجیدی ۴ گلزن خود را در آسیا از دست بدهد.

مهم ترین این نفرات هم شیخ دیاباته است که با ۵ گل زده برترین گلزن استقلال و یکی از ستارگان جام تا این مرحله بود. به لیست گلزنان استقلال توجه کنید ...

شیخ دیاباته: ۵ ، مهدی قایدی: ۳ ، محمد نادری: ۲ ، فرشید اسماعیلی: ۳ ، ارسلان مطهری: ۱

 استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۱۴ گل را توسط ۵ بازیکن وارد دروازه رقبا کرده که از این جمع تنها ارسلان مطهری با یک گل زده در جمع شاگردان مجیدی باقی مانده و قرارداد خود را تمدید کرده است!

با محاسبه این یک گل از ۱۴ گل تنها حدود ۷ درصد از گل های استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا توسط بازیکنان فعلی این تیم به ثمر رسیده است و با این شرایطی که می بینید مجیدی باید تیمش را آماده بازی حساس امروز با الهلال کند.

در پرسپولیس شرایط به نظر بهتر از استقلال است اما در این تیم هم بهترین گلزن آسیایی جدا شده و یکی از ارکان مهم خط دفاع پرسپولیس را دیگر در ترکیب نمی بینیم.

مغانلو که بهترین گلزن تیم بود به سپاهان رفت و کنعانی که سابقه گلزنی هم داشت از این تیم جدا شد. حالا لیست گلزنان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا سال ۲۰۲۱ را ببینید.

سید جلال حسینی: ۲، کمال کامیابی نیا: ۲، شهریار مغانلو: ۴، مهدی ترابی: ۲، عیسی آل کثیر: ۲، کنعانی زادگان: ۱، احسان پهلوان: ۱

پرسپولیس هم مثل استقلال در گلزنی قدرتمند ظاهر شد و ۱۴ گل را توسط ۷ بازیکن وارد دروازه رقبا کرد. در پرسپولیس ۹ گل توسط بازیکنان فعلی این تیم به ثمر رسیده اما بهترین گلزن آنها از جمع شاگردان گل محمدی خارج شده است.

زدن حدود ۶۴ درصد گلهای پرسپولیس توسط بازیکنان فعلی این تیم نشان می دهد تیم یحیی ثبات نسبتا بیشتری داشته و نفرات کلیدی خود را بر خلاف استقلال توانسته حفظ کند.

هر دو تیم مهره های گلزن کلیدی خود را از دست داده اند اما حضور جانشینان پر انگیزه می تواند امید را به اردو سرخابی ها باز گرداند. در لیگ قهرمان ۲۰۲۰ عیسی آل کثیر جانشین خلف علی علیپور بود و گل‌های حساسی را به ثمر رساند و در فصل جدید بازی‌ها هم بازیکنان جدید دو تیم می‌توانند بدرخشند.