به گزارش برنا، «بوچ کسیدی و ساندنس کید» فیلمی به کارگردانی جورج روی هیل و نویسندگی ویلیام گولدمن در گونهٔ وسترن، محصول سال ۱۹۶۹ ایالات متحده آمریکا است. این فیلم برندهٔ چهار جایزهٔ اسکار بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی فیلم، بهترین ترانه (برت بکراک و هل دیوید) و بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی شده‌است.

داستان فیلم در مورد دو دزد و راهزن به نامهای «بوچ» و «ساندنس» است که به قطارها دستبرد می‌زنند. اما یکی از سرقت هایشان طبق برنامه پیش نمی‌رود و گروهی از مردان قانون تا دندان مسلح، شروع به تعقیب آن دو می کنند. وقتی آن دو می فهمند که این گروه تصمیم ندارند دست از تعقیب بردارند، تصمیم می گیرند به بولیوی بروند.

پل نیومن و رابرت ردفورد بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

«بوچ کسیدی و ساندنس کید» توسط منتقدان و سینماگران بسیاری تحسین شده است و دیوید فینچر کارگردان مطرح سینمای آمریکا از جمله سینماگرانی است که علاقه زیادی به این فیلم سینمایی دارد.

این فیلم برندهٔ چهار جایزهٔ اسکار بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی فیلم، بهترین ترانه (برت بکراک و هل دیوید) و بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی شده‌است. همچنین نامزد دریافت جایزهٔ اسکار بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، و بهترین صدابردار (ویلیام ادموندسون و دیوید داکندورف) شده بود.

چندی پیش نشریه سینمایی «اسکرین» فیلم سینمایی «بوچ کسیدی و ساندنس کید» را به عنوان بهترین فیلم سینمایی دهه 1360 جهان معرفی کرد.