شهر خبر

احساس خطر اسرائیل بیشتر شد/ نهادهای امنیتی درحال فروپاشی است!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی موفقیت اسرای فلسطینی در فرار از زندان امنیتی «جلبوع » را ادامه شکست‌های این رژیم توصیف و اذعان کرد که نهادهای رژیم اسرائیل در حال فروپاشی است.

احساس خطر اسرائیل بیشتر شد/ نهادهای امنیتی درحال فروپاشی است!

به گزارش منیبان؛ به نقل از شبکه «تی آر تی»،  «نفتالی بنت» امروز (یکشنبه) در جلسه هفتگی کابینه اسرائیل فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد از طریق حفر تونل را از سلسله‌ اشتباهات و شکست‌های این رژیم ارزیابی کرد.  

وی دلیل فرار اسرای فلسطینی از این زندان امنیتی را نتیجه ورشکسته شدن نهادهای این رژیم دانست و خواستار اصلاح آن‌ها شد. 

نخست وزیر رژیم اسرائیل تصریح کرد: ما انرژی و تلاش‌های زیادی را برای اصلاح مجموعه‌ای از اشتباهات و شکست‌هایی که نباید رخ می‌داد، صرف کرده‌ایم. 

بنت اظهار داشت: ما برای انجام تحقیقات جدی و جامع در قضیه فرار اسرای فلسطینی از زندان جلبوع تصمیم به تشکیل یک کمیته تحقیقاتی دولتی گرفتیم.  

وی با اشاره به اینکه شروع انجام کار به شکل‌های مختلف در مورد نهادهای امینتی از جمله سرویس زندان‌ها ضروری است، اضافه کرد: به نظر می‌رسد برخی از موسسات [ رژیم صهیونیستی ] در سالهای اخیر رو به ویرانی گذاشته‌اند و شروع به اصلاح آن‌ها ضروری است. 

وی گفت: برای انجام یک کار حرفه‌ای باید اهداف ملی تعیین و برنامه‌های عملی روشن وضع شوند تا آنچه اتفاق افتاده است، اصلاح شود.  

انتقال یکی از اسیران دستگیر شده به بیمارستان 

 خبر دیگر در رابطه با اسیران فلسطینی اینکه روزنامه « یدیعوت أحرونوت» رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) از انتقال «زکریا الزبیدی» یکی از اسیران فلسطینی فراری که مجددا" دستگیر شده است به یکی از بیمارستان‌های این رژیم خبر داد.  

به نوشته این روزنامه، این اسیر فلسطینی برای درمان به بیمارستان «رامبام» در شهر حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی انتقال یافته است.  

رسانه‌های اسرائیلی پس از دستگیری وی، تصاویری پخش کردند که نشان می‌داد «الزبیدی» پس از دستگیری مورد ضرب و شتم نیروهای اشغالگر قرار است و تورم و آثار ضرب و شتم در صورت وی نمایان بود.  

رسانه‌های رژیم صهیونیستی داستانی از دستگیری «الزبیدی» روایت و ادعا کردند که وی در هنگام دستگیری در دامنه کوه طابور در «جلیل الاسفل»  در «مرج بن عامر» در برابر نیروهای اشغالگر صهیوینستی مقاومت کرده است.  

 «آویگدور فلدمان» وکیل الزبیدی دیروز (شنبه) گفت که افسران «شاباک»   (سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) در جریان روند رسیدگی به بازداشت مجدد «الزبیدی» در دادگاه، وی را احاطه کرده بودند تا آثار ضرب و شتم بر صورت وی توسط سربازان رژیم اسرائیل از «لنز» دوربین‌ها مخفی بماند. 

وکیل «الزبیدی» همچنین از دادگاه رژیم اسرائیل خواست تا موکلش برای درمان به بیمارستان انتقال یابد و دادگاه رسیدگی به بازداشت مجدد وی تا ۱۹ ماه جاری میلادی به تعویق بیفتد.  

بنا به اعلام رسانه‌ها، چهار تن از ۶ اسیر فلسطینی که به تازگی موفق به فرار از زندان جلبوع شده بودند، دوباره توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بازداشت شدند. 

سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس تأکید کرده است که هیچ قرارداد مبادله اسرایی که شامل آزادی ۴ اسیر بازداشت شده نباشد، به امضا نخواهد رسید. 

فرار شش زندانی فلسطینی از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی که از نظر امنیتی در سطح بالایی قرار دارد، شوک بزرگی به دستگاه‌های امنیتی، سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی وارد کرده است. 

پنج اسیر متواری فلسطینی وابسته به جنبش جهاد اسلامی و یک اسیر دیگر وابسته به جنبش فتح می‌باشند که به حبس‌های طولانی مدت محکوم هستند. 

این ۶ اسیر فلسطینی با حفر تونل در سلول خود موفق به فرار از این زندان فوق امنیتی شدند؛ رویداد کم سابقه‌ای که یک شکست سنگین امنیتی دیگر را برای رژیم اشغالگر قدس رقم زد. 

وبگردی