شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان

در راستای معرفی عاملان حادثه یازده سپتامبر؛

طالبان آمادگی خود را اعلام کرد

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در سخنانی اظهار کرد که این گروه بیست سال پیش و در پی حملات تروریستی یازدهم سپتامبر (۲۰۰۱) برای همکاری در روند تحقیق پیرامون این حمله‌ها اعلام آمادگی کرد.

طالبان آمادگی خود را اعلام کرد

به گزارش منیبان؛ «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در سخنانی اظهار کرد که این گروه بیست سال پیش و در پی حملات تروریستی یازدهم سپتامبر (۲۰۰۱) برای همکاری در روند تحقیق پیرامون این حمله‌ها اعلام آمادگی کرد.

شاهین در گفتگو با شبکه تلویزیونی «جئو تی وی» گفت: «من به خاطر دارم که ما این واقعه را محکوم کردیم. [عبدالسلام] ظریف سفیر [افغانستان در پاکستان] بود و من دستیار وی بودم. ما در یک کنفرانس مطبوعاتی این واقعه را محکوم کردیم. ما گفتیم که برای افشای چهره حقیقی عاملان این حمله همکاری خواهیم کرد».

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان همچنین گفت که این گروه ۲۰ سال پیش از مقامات واشنگتن خواست تا این مسأله را از راه گفتگو، و نه تهاجم نظامی، حل و فصل کنند و در ادامه اضافه کرد که گروهک تروریستی القاعده، عامل اصلی این حملات، به افغانستان در این باره هشداری نداده بود. بنابراین طالبان که در آن زمان بر افغانستان حکومت می‌کرد، [از این واقعه] غافلگیر شده بود.

وبگردی