شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#دولت#شورای امنیت

یمن| «بن حبتور»: سازمان ملل مسئول پیامدهای بسته ماندن فرودگاه صنعاء است


یمن| «بن حبتور»: سازمان ملل مسئول پیامدهای بسته ماندن فرودگاه صنعاء است

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان را مسئول پیامدهای ادامه بسته ماندن فرودگاه بین المللی صنعاء دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، «عبدالعزیز صالح بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در دیدار با «دیوید گریسلی»، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت که سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان مسئول قانونی و اخلاقی پیامدهای ادامه بسته ماندن فرودگاه صنعاء هستند.

گریسلی نیز در این دیدار از همکاری دولت نجات ملی یمن و تلاش این دولت برای حل مشکلاتی که فعالیت‌های انسان دوستانه سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین المللی در یمن با آن مواجه هستند تمجید کرد.

از سوی دیگر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با «صادق امین ابورأس» رئیس حزب کنگره مردمی سراسری گفت که ائتلاف متجاز به رهبری آمریکا، عربستان، انگلیس و امارات طیف‌های مخلف مردم یمن را هدف قرار می‌دهند و ثروت‌های یمن را بدون استثناء نابود می‌کنند.

دو طرف در این دیدار درباره تازه ترین تحولات یمن در سایه ادامه تجاوز و محاصره و تشدید فشارهای اقتصادی عربستان علیه یمن بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط و هماهنگی بین انصارالله و حزب کنگره مردمی سراسری یمن و یکپارچه سازی تلاش‌ها برای مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی تاکید شد.

دو طرف همچنین بر ضرورت تقویت انسجام جبهه داخلی برای به شکست کشاندن نقشه‌های متجاوزان علیه یمن تاکید کردند.

دو طرف در این دیدار پیروزی‌های نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب را تبریک گفتند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

انتهای پیام/