شهر خبر

شهردار پاریس رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد


شهردار پاریس رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

شهردار پاریس رسما نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را اعلام کرده و می‌خواهد تلاش کند به عنوان اولین رئیس جمهور زن در این کشور به قدرت برسد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "اس ار اف" سوئیس، "آن ایدالگو"، شهردار کنونی پاریس و عضو حزب سوسیالیست فرانسه اعلام کرده که می خواهد رئیس جمهور آینده فرانسه شود.

این سوسیالیست 62ساله به صورت رسمی کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری در آوریل سال 2022 در روآن شهری در شمال فرانسه اعلام کرده است.

وی اعلام کرد: من می خواهم به همه کودکان فرانسوی شانسی برابر که خودم هم داشته ام را بدهم. من نامزدی هستم که آمده ام تا به همه کودکان یک آینده بدهم.

ایدالگو، دختر یک پدر کارگر و مادری خیاط بوده که در اسپانیا متولد شده است. وی از سال 2014 شهردار پاریس شده و در این پست شهرت یک قهرمان برای حفاظت از محیط زیست را بدست اورده است.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در آوریل سال آینده میلادی در دو مرحله برگزار خواهد شد.

ایدالگو 62 ساله سال گذشته برای دومین دوره پیاپی به شهرداری پاریس انتخاب شد. او طی دوران خدمت خود در شهرداری پاریس، موفقت در حل همه گیری کرونا، آتش سوزی کلیسای نوتردام، حملات تروریستی 2015 پاریس و نیز برگزاری موفق اجلاس آب و هوایی سازمان ملل را در کارنامه خود دارد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فعلی و مارین لوپن رهبر جبهه ملی (حزب افراطی و دست راستی) هم در انتخابات ریاست جمهوری سال 2022 شرکت خواهند کرد.

"میشل بارنیه"، مذاکره کننده ارشد اروپا در مذاکرات سابق برگزیت هم اخیرا اعلام کرده که می خواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شود.

انتهای پیام/