شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#انتخابات#آمریکا#رئیس جمهور

موافقت حداکثری جمهوریخواهان با رهبری ترامپ

ترامپ

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که جمهوریخواهان آمریکا با اکثریت قاطع از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق به عنوان رهبر حزبحمایت می‌کنند اما درباره مشارکت او در انتخابات ۲۰۲۴ اختلاف نظر دارند.

به گزارش مشرق، نظرسنجی جدیدی که روز یکشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که جمهوریخواهان آمریکا با اکثریت قاطع از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق به عنوان رهبر حزب خود حمایت می‌کنند اما درباره اینکه آیا او باید در سال ۲۰۲۴ پرچمدار آنها در انتخابات ریاست جمهوری باشد، اختلاف نظر دارند.

به نوشته روزنامه «نیویورک پست» بر اساس نظرسنجی شبکه خبری «سی‌ان‌ان» جمهوریخواهان و مستقلان متمایل به جمهوری خواهان بین ۳۷ تا ۶۳ درصد می‌گویند که ترامپ باید همچنان رهبر حزب جمهوریخواه باشد.

در پاسخ به این سئوال که آیا ترامپ باید درانتخابات سال ۲۰۲۴ شرکت کند یا خیر، ۵۱ درصد گفتند که حضور وی به جمهوری خواهان در بازپس گیری کاخ سفید کمک می‌کند، اما ۴۸ درصد معتقدند که این حزب با نامزد دیگری نتیجه بهتری خواهد داشت.

در مارس ۲۰۱۹، ۷۸ درصد از جمهوری خواهان و مستقلین وابسته به جمهوریخواهان گفتند اگر ترامپ در سال ۲۰۲۴ نامزد انتخابات باشد، جمهوریخواهان شانس بیشتری برای پیروزی در کاخ سفید دارند.

در میان کسانی که معتقدند جمهوریخواهان شانس بیشتری باترامپ به عنوان نامزد انتخابات دارند ۵۳ درصد مرد، ۴۸ درصد زن و ۵۳ درصد رنگین پوست هستند، اما ۵۱ درصد زنان گفتند که حزب باید به سراغ نامزد دیگری برود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۹ درصد از سفیدپوستان بدون مدرک دانشگاهی از حضور ترامپ درانتخابات سال ۲۰۲۴ حمایت می‌کنند، در حالی که تنها ۳۲ درصد از سفیدپوستان با مدرک دانشگاهی اینطور تصوری را دارند. ترامپ هنوز اعلام نکرده که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ نامزد ریاست جمهوری شود یا خیر.

نظرسنجی شبکه خبری سی ان ان مورخ سوم  آگوست تا هفتم سپتامبر انجام شد و ۲۱۱۱ فرد بزرگسال آمریکایی در آن مشارکت کردند. این نظرسنجی با حاشیه خطای ۲.۸ درصد انجام شد.

 رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جدیدترین مصاحبه خود با شبکه «فاکس‌نیوز» به طور ضمنی از قصد خود برای مشارکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خبر داد. ترامپ در مصاحبه خود بدون آن‌ که جزئیاتی ارائه دهد، به مخاطبان شبکه فاکس‌نیوز گفت که درباره آن چه که قصد دارد درباره مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به زودی اعلام کند، «بسیار خوشحال خواهند شد.»

منبع: فارس